Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Exposant worden
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Exposant worden Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Exposant worden
triangle-shape triangle-shape

Voorkomen is beter dan replatformen: De strategie voor blijvende groei

Dinsdag 12:00 - 00:00
null
Corné den Hollander

Head of Transformation (EQOM Group)

Linkedin Meer over deze spreker
Replatforming is vaak een ingrijpend en risicovol traject. Het vraagt om grote investeringen, lange doorlooptijden en brengt operationele onzekerheden met zich mee. En in veel gevallen is het niet onvermijdelijk – mits je tijdig de juiste strategische keuzes maakt. In deze sessie verkennen we hoe je als e-commerce organisatie continu kunt optimaliseren om te voorkomen dat je op een dag voor een complete replatforming staat. En als het moment toch komt, hoe je met de juiste aanpak de risico’s minimaliseert. Een verrassende inspiratiebron hierbij is de **Strangler Fig-methode**. Deze methode, vernoemd naar een agressieve Aziatische plant, laat zien hoe je een oud systeem stap voor stap kunt vervangen door nieuwe componenten, zonder alles in één keer om te gooien. Het principe: geleidelijke vervanging in plaats van big bang. Dit voorkomt stilstand en maakt het mogelijk om waarde te blijven leveren terwijl je transformeert. Als **EQOM Group**, onder andere bekend van EasyToys, hebben wij begin dit jaar een uitgebreide **Discovery Phase** doorlopen voor een replatforming. Inmiddels zijn we gestart met de uitvoering. Hoewel we nog maar beperkt resultaten kunnen delen, hebben we waardevolle lessen geleerd die we graag met jullie bespreken: 1. **Inventariseren van businessbehoeften** Hoe breng je de wensen en pijnpunten van verschillende stakeholders in kaart en vertaal je deze naar een toekomstbestendig platform? 2. **Samenwerking met een agency** Waarom een externe partner kan helpen bij expertise en capaciteit, maar ook waar de grootste risico’s liggen in afhankelijkheid en alignment. 3. **Board en investeerders overtuigen** Hoe presenteer je een businesscase die niet alleen kosten en baten inzichtelijk maakt, maar ook de strategische waarde van flexibiliteit en schaalbaarheid? 4. **Organisatie als randvoorwaarde** Waarom een replatforming niet alleen een technisch project is, maar een transformatie van je organisatie vraagt – van processen tot mindset. Het centrale thema van deze presentatie: **blijvende groei door continu optimaliseren**. Hoe zorg je dat je platform niet veroudert, maar meegroeit met je ambities? En als replatforming onvermijdelijk is, waarom is de Strangler Fig-aanpak dan de slimste weg? Kom luisteren en ontdek hoe je grip houdt op complexiteit, risico’s beperkt en je organisatie klaarstoomt voor duurzame groei.
Replatforming is vaak een ingrijpend en risicovol traject. Het vraagt om grote investeringen, lange doorlooptijden en brengt operationele onzekerheden met zich mee. En in veel gevallen is het niet onvermijdelijk – mits je tijdig de juiste strategische keuzes maakt. In deze sessie verkennen we hoe je als e-commerce organisatie continu kunt optimaliseren om te voorkomen dat je op een dag voor een complete replatforming staat. En als het moment toch komt, hoe je met de juiste aanpak de risico’s minimaliseert. Een verrassende inspiratiebron hierbij is de **Strangler Fig-methode**. Deze methode, vernoemd naar een agressieve Aziatische plant, laat zien hoe je een oud systeem stap voor stap kunt vervangen door nieuwe componenten, zonder alles in één keer om te gooien. Het principe: geleidelijke vervanging in plaats van big bang. Dit voorkomt stilstand en maakt het mogelijk om waarde te blijven leveren terwijl je transformeert. Als **EQOM Group**, onder andere bekend van EasyToys, hebben wij begin dit jaar een uitgebreide **Discovery Phase** doorlopen voor een replatforming. Inmiddels zijn we gestart met de uitvoering. Hoewel we nog maar beperkt resultaten kunnen delen, hebben we waardevolle lessen geleerd die we graag met jullie bespreken: 1. **Inventariseren van businessbehoeften** Hoe breng je de wensen en pijnpunten van verschillende stakeholders in kaart en vertaal je deze naar een toekomstbestendig platform? 2. **Samenwerking met een agency** Waarom een externe partner kan helpen bij expertise en capaciteit, maar ook waar de grootste risico’s liggen in afhankelijkheid en alignment. 3. **Board en investeerders overtuigen** Hoe presenteer je een businesscase die niet alleen kosten en baten inzichtelijk maakt, maar ook de strategische waarde van flexibiliteit en schaalbaarheid? 4. **Organisatie als randvoorwaarde** Waarom een replatforming niet alleen een technisch project is, maar een transformatie van je organisatie vraagt – van processen tot mindset. Het centrale thema van deze presentatie: **blijvende groei door continu optimaliseren**. Hoe zorg je dat je platform niet veroudert, maar meegroeit met je ambities? En als replatforming onvermijdelijk is, waarom is de Strangler Fig-aanpak dan de slimste weg? Kom luisteren en ontdek hoe je grip houdt op complexiteit, risico’s beperkt en je organisatie klaarstoomt voor duurzame groei.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets