Verduurzamen én groeien? Decathlon's circulaire transitie
Woensdag 16:15 - 16:45
Lezingenzaal 7
Freek Snijders
Sustainability Leader Digital (Decathlon)
Circulaire businessmodellen zijn cruciaal om de CO2-uitstoot van Decathlon drastisch te verminderen én zorgen voor nieuwe inkomsten.
Freek Snijders, Sustainability Leader Digital bij Decathlon, vertelt hoe de sportretailer haar klimaatimpact vermindert door onder andere circulaire businessmodellen op te schalen met als doel €1 miljard circulaire omzet in 2026 (Decathlon wereldwijd).
Je ontdekt hoe de grootste impactgebieden van een retailer worden omgebogen tot een winstgevende, duurzamere formule.
Wat je leert en direct kunt implementeren:
- Implementeer een strategie voor je huidige productaanbod: Krijg inzicht in Decathlon's ecodesign project voor nieuwe producten die een lagere milieu-impact hebben.
- Schaal circulaire modellen: Leer de stappen voor het lanceren en opschalen van circulaire business modellen zoals reparatie, tweedehands, en verhuur.
- Optimaliseer de circulaire klantreis: Ontdek hoe je de ‘circulaire klant’ identificeert en activeert: een klant die waardevoller is dan de gemiddelde Decathlon-klant.
Je gaat naar huis met een actiegericht inzicht in hoe jouw webshop haar CO2-uitstoot kan reduceren en tegelijkertijd nieuwe inkomstenstromen genereert.
Circulaire businessmodellen zijn cruciaal om de CO2-uitstoot van Decathlon drastisch te verminderen én zorgen voor nieuwe inkomsten.
Freek Snijders, Sustainability Leader Digital bij Decathlon, vertelt hoe de sportretailer haar klimaatimpact vermindert door onder andere circulaire businessmodellen op te schalen met als doel €1 miljard circulaire omzet in 2026 (Decathlon wereldwijd).
Je ontdekt hoe de grootste impactgebieden van een retailer worden omgebogen tot een winstgevende, duurzamere formule.
Wat je leert en direct kunt implementeren:
- Implementeer een strategie voor je huidige productaanbod: Krijg inzicht in Decathlon's ecodesign project voor nieuwe producten die een lagere milieu-impact hebben.
- Schaal circulaire modellen: Leer de stappen voor het lanceren en opschalen van circulaire business modellen zoals reparatie, tweedehands, en verhuur.
- Optimaliseer de circulaire klantreis: Ontdek hoe je de ‘circulaire klant’ identificeert en activeert: een klant die waardevoller is dan de gemiddelde Decathlon-klant.
Je gaat naar huis met een actiegericht inzicht in hoe jouw webshop haar CO2-uitstoot kan reduceren en tegelijkertijd nieuwe inkomstenstromen genereert.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven