Van traditioneel schoenenmerk naar moderne omnichannel succesformule
Christina van Spaendonck
C.E.O. (Van Lier B.V.)
Het bestelproces versnelde van tweemaal per jaar naar een maandelijkse cyclus, met producten afgestemd op klantwensen, minder retouren en een duurzamere afverkoop. Logistieke systemen werden efficiënter en flexibeler, terwijl traditionele verkoop plaatsmaakte voor digital marketing, verbeterde e-commerce en datagestuurde personalisatie, wat directe klantinteractie mogelijk maakte. Online advertising via Google Ads en sociale media vergrootte de zichtbaarheid en trok nieuwe doelgroepen aan. Partners werden ingezet om nieuwe markten te verkennen, met een groeiend aandeel eigen webshopverkopen.
Resultaat: 50% van de omzet komt nu uit online kanalen. Dit illustreert de kracht van visie, technologie en klantgerichtheid, waar traditie en digitalisering samenkomen.
Wat brengt de toekomst? Hoe kan AI e-commerce en omnichannel verder verbeteren?
Het bestelproces versnelde van tweemaal per jaar naar een maandelijkse cyclus, met producten afgestemd op klantwensen, minder retouren en een duurzamere afverkoop. Logistieke systemen werden efficiënter en flexibeler, terwijl traditionele verkoop plaatsmaakte voor digital marketing, verbeterde e-commerce en datagestuurde personalisatie, wat directe klantinteractie mogelijk maakte. Online advertising via Google Ads en sociale media vergrootte de zichtbaarheid en trok nieuwe doelgroepen aan. Partners werden ingezet om nieuwe markten te verkennen, met een groeiend aandeel eigen webshopverkopen.
Resultaat: 50% van de omzet komt nu uit online kanalen. Dit illustreert de kracht van visie, technologie en klantgerichtheid, waar traditie en digitalisering samenkomen.
Wat brengt de toekomst? Hoe kan AI e-commerce en omnichannel verder verbeteren?
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven