Van duurzaamheidsstrategie naar actie: winstgevend e-commerce succes in 6 stappen
Mark Wagemakers
Eigenaar (MetOlijf.nl)
Duurzaamheid is niet langer een ‘moetje’, maar een krachtige kans voor e-commercebedrijven om kosten te verlagen en winst te verhogen. In deze interactieve sessie laat Mark je zien hoe MetOlijf.nl, winnaar van de DS Smith Sustainability Shopping Award 2024 en één van de eerste bedrijven met het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat, dit heeft aangepakt.
Samen ontdekken we hoe jij met behulp van ChatGPT je eigen duurzaamheidsauditor kunt worden. We gaan aan de slag met slimme prompts voor je favoriete AI-chatbot, maar ook open vragen en reflecties binnen je bedrijfsvoering om jezelf en je team te motiveren om nét even anders te kijken naar je dagelijkse gang van zaken. Je krijgt concrete tools om direct kansen te spotten én op te pakken en een duurzame strategie op te zetten die je koppelt aan heldere pijlers en SMART KPI’s.
Je leert hoe je een sterke duurzaamheidsvisie creëert en hoe je deze eenvoudig meetbaar maakt. Zie de impact op je bedrijf en vertaal dit naar lagere kosten en een hogere winst. Verwacht tijdens deze sessie inspirerende voorbeelden, hands-on tips en een frisse kijk op duurzaamheid die je meteen in je webshop kunt toepassen. Raak niet overweldigd door duurzaamheidseisen, wetgeving of wat er allemaal nog meer op je pad komt: wat doe je nu en hoe kan hetgeen je doet beter en welke kansen laat je nog liggen? Na een uurtje weet je het.
Kom ook en ontdek hoe je duurzaamheid niet alleen implementeert, maar er ook strategisch je concurrentie mee voor blijft. Neem pen en papier mee want Mark doet alles uit de doeken om het uiterste uit ChatGPT én je eigen bedrijf te halen op een manier die leuk, praktisch én winstgevend is.
Duurzaamheid is niet langer een ‘moetje’, maar een krachtige kans voor e-commercebedrijven om kosten te verlagen en winst te verhogen. In deze interactieve sessie laat Mark je zien hoe MetOlijf.nl, winnaar van de DS Smith Sustainability Shopping Award 2024 en één van de eerste bedrijven met het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat, dit heeft aangepakt.
Samen ontdekken we hoe jij met behulp van ChatGPT je eigen duurzaamheidsauditor kunt worden. We gaan aan de slag met slimme prompts voor je favoriete AI-chatbot, maar ook open vragen en reflecties binnen je bedrijfsvoering om jezelf en je team te motiveren om nét even anders te kijken naar je dagelijkse gang van zaken. Je krijgt concrete tools om direct kansen te spotten én op te pakken en een duurzame strategie op te zetten die je koppelt aan heldere pijlers en SMART KPI’s.
Je leert hoe je een sterke duurzaamheidsvisie creëert en hoe je deze eenvoudig meetbaar maakt. Zie de impact op je bedrijf en vertaal dit naar lagere kosten en een hogere winst. Verwacht tijdens deze sessie inspirerende voorbeelden, hands-on tips en een frisse kijk op duurzaamheid die je meteen in je webshop kunt toepassen. Raak niet overweldigd door duurzaamheidseisen, wetgeving of wat er allemaal nog meer op je pad komt: wat doe je nu en hoe kan hetgeen je doet beter en welke kansen laat je nog liggen? Na een uurtje weet je het.
Kom ook en ontdek hoe je duurzaamheid niet alleen implementeert, maar er ook strategisch je concurrentie mee voor blijft. Neem pen en papier mee want Mark doet alles uit de doeken om het uiterste uit ChatGPT én je eigen bedrijf te halen op een manier die leuk, praktisch én winstgevend is.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven