Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Exposant worden
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Exposant worden Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Exposant worden
triangle-shape triangle-shape

Uit de praktijk: hoe je als ecommerce partij ook zonder te adverteren flink kunt groeien

Donderdag 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 5
Melissa Buijens

DGA (Zandcompleet)

Facebook Linkedin Meer over deze spreker

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditionele zandbedrijf van 100% offline naar 100% online. Online zand en bodemmaterialen verkopen. Weinig terugkerende klanten. Groot en zwaar transport. Voor deze uitdaging stonden we in 2012. In plaats van te kiezen voor snelle omzet gekocht met advertenties, besloten we het anders aan te pakken. We focusten ons op organische groei en merkbekendheid. Organische groei betekende investeren in sterke content, slimme funnel strategieën en alternatieve kanalen inzetten voor kennis (zoals boeken). Merkbekendheid creëren bleek uitdagender dan gedacht en duurde jaren. Want wat maakt je nu echt uniek? En hoe ontdek je nu wat jouw verhaal is? Is zand niet gewoon zand? Nu ruim 13 jaar later blijkt onze strategie met alle veranderingen in het online speelveld relevanter dan ooit. We delen graag ons verhaal, de uitdagingen en onze strategie hoe we van niets een miljoenenbedrijf bouwde in online zand en grind verkopen.

Kortom: een praktijkverhaal dat laat zien dat duurzame e-commerce groei mogelijk is – ook zonder advertentiebudget.

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditionele zandbedrijf van 100% offline naar 100% online. Online zand en bodemmaterialen verkopen. Weinig terugkerende klanten. Groot en zwaar transport. Voor deze uitdaging stonden we in 2012. In plaats van te kiezen voor snelle omzet gekocht met advertenties, besloten we het anders aan te pakken. We focusten ons op organische groei en merkbekendheid. Organische groei betekende investeren in sterke content, slimme funnel strategieën en alternatieve kanalen inzetten voor kennis (zoals boeken). Merkbekendheid creëren bleek uitdagender dan gedacht en duurde jaren. Want wat maakt je nu echt uniek? En hoe ontdek je nu wat jouw verhaal is? Is zand niet gewoon zand? Nu ruim 13 jaar later blijkt onze strategie met alle veranderingen in het online speelveld relevanter dan ooit. We delen graag ons verhaal, de uitdagingen en onze strategie hoe we van niets een miljoenenbedrijf bouwde in online zand en grind verkopen.

Kortom: een praktijkverhaal dat laat zien dat duurzame e-commerce groei mogelijk is – ook zonder advertentiebudget.

Bekijk de presentatie

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets