Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Toegankelijkheid die rendeert: hoe Beter Bed groei combineert met inclusie

Donderdag 14:45 - 15:15
Lezingenzaal 1
Jasper Logtens

Manager Omnichannel Technology (Beter Bed)

Linkedin Meer over deze spreker

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Wouter van Trigt

Consultant (Eye-Able)

Linkedin Meer over deze spreker

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets