Sustainability in Motion: Embedding B Corp Principles Into Everyday Business
Monique Wijnands
CEO (10DAYS Lifestyle)
Het behalen van een B Corp-certificering is een belangrijke mijlpaal, maar juist daarna begint het echte werk. Hoe zorg je ervoor dat duurzaamheid meer wordt dan een ambitie op papier — en uitgroeit tot een geleefde realiteit binnen je hele organisatie?
In deze sessie neemt 10DAYS CEO Monique Wijnands je mee achter de schermen van het bouwen en onderhouden van een écht impactgedreven organisatie. Ze laat zien hoe 10DAYS duurzaamheid verweeft in alle dagelijkse processen: van productontwikkeling en supply chain tot HR, retail, communicatie en de bedrijfscultuur.
Monique gaat in op een vraag die veel bedrijven na certificering bezighoudt: hoe blijven we verbeteren? Verwacht concrete inzichten over het inrichten van interne structuren, het betrekken en opleiden van medewerkers, transparant samenwerken met partners, het meten van voortgang, het herkennen van blinde vlekken en het voortdurend verhogen van de lat — zonder flexibiliteit of creativiteit te verliezen.
Deze talk is bedoeld voor merken en leiders die de stap willen maken van ambitie naar actie, en van certificering naar blijvende impact. Een eerlijk en praktisch kompas om van duurzaamheid een gewoonte te maken in plaats van een project.
Het behalen van een B Corp-certificering is een belangrijke mijlpaal, maar juist daarna begint het echte werk. Hoe zorg je ervoor dat duurzaamheid meer wordt dan een ambitie op papier — en uitgroeit tot een geleefde realiteit binnen je hele organisatie?
In deze sessie neemt 10DAYS CEO Monique Wijnands je mee achter de schermen van het bouwen en onderhouden van een écht impactgedreven organisatie. Ze laat zien hoe 10DAYS duurzaamheid verweeft in alle dagelijkse processen: van productontwikkeling en supply chain tot HR, retail, communicatie en de bedrijfscultuur.
Monique gaat in op een vraag die veel bedrijven na certificering bezighoudt: hoe blijven we verbeteren? Verwacht concrete inzichten over het inrichten van interne structuren, het betrekken en opleiden van medewerkers, transparant samenwerken met partners, het meten van voortgang, het herkennen van blinde vlekken en het voortdurend verhogen van de lat — zonder flexibiliteit of creativiteit te verliezen.
Deze talk is bedoeld voor merken en leiders die de stap willen maken van ambitie naar actie, en van certificering naar blijvende impact. Een eerlijk en praktisch kompas om van duurzaamheid een gewoonte te maken in plaats van een project.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven