SEO in een AI-tijdperk: winnen in Google, ChatGPT én andere platformen a.d.h.v. SEO-data
Stijn Bergmans
Organic Strategy Lead (Follo)
Data: iedereen heeft het, maar bijna niemand gebruikt het optimaal—zeker niet voor SEO. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. In deze sessie neemt Stijn, met 10+ jaar SEO-ervaring, je mee in het steeds veranderende Google-landschap en hoe slimme inzet van SEO-data je concurrentie kan verslaan.
Google verandert vrijwel dagelijks, nieuwe zoekmachines (zoals ChatGPT) winnen terrein, en zoekresultaten worden steeds visueler en diverser. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw webshop zichtbaar blijft in al die elementen—van blauwe links tot AI-gedreven zoekervaringen? Worden jouw producten wél getoond? Ben jij de go-to source voor jouw doelgroep?
Big Data klinkt intimiderend, maar is toegankelijker dan je denkt. Met concrete voorbeelden laat Stijn zien welke SEO-data écht telt, hoe je die slim inzet en hoe je zo een beslissende voorsprong pakt op je concurrenten. Geen vage theorieën, maar direct toepasbare inzichten die je SEO-strategie naar een hoger niveau tillen.
Data: iedereen heeft het, maar bijna niemand gebruikt het optimaal—zeker niet voor SEO. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. In deze sessie neemt Stijn, met 10+ jaar SEO-ervaring, je mee in het steeds veranderende Google-landschap en hoe slimme inzet van SEO-data je concurrentie kan verslaan.
Google verandert vrijwel dagelijks, nieuwe zoekmachines (zoals ChatGPT) winnen terrein, en zoekresultaten worden steeds visueler en diverser. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw webshop zichtbaar blijft in al die elementen—van blauwe links tot AI-gedreven zoekervaringen? Worden jouw producten wél getoond? Ben jij de go-to source voor jouw doelgroep?
Big Data klinkt intimiderend, maar is toegankelijker dan je denkt. Met concrete voorbeelden laat Stijn zien welke SEO-data écht telt, hoe je die slim inzet en hoe je zo een beslissende voorsprong pakt op je concurrenten. Geen vage theorieën, maar direct toepasbare inzichten die je SEO-strategie naar een hoger niveau tillen.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven