SEO & AI: dit zijn de kansen én bedreigingen van AI (Search) voor jouw webshop
Stijn Bergmans
Organic Strategy Lead (Follo)
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald. In de afgelopen anderhalf jaar is er volop discussie: moet je AI gebruiken voor SEO? En zo ja, hoe? Mag je AI-gegenereerde content inzetten? Hoe snel prikt Google daar doorheen? En welke content heb je écht nodig om als webshop te overleven in de zoekresultaten?
De zoekwereld is in beweging. Blijft Google dominant, of verandert ons zoekgedrag door AI-tools zoals ChatGPT? Eén ding is zeker: zoekmachines evolueren en AI speelt daarin een steeds grotere rol. Hoe speel jij daarop in? Google toont allang niet meer alleen blauwe links. Producten, Visuals,
Video’s en AI-gestuurde antwoorden strijden om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop niet verdwijnt in de massa, maar juist opvalt?
In deze sessie laat Stijn, met 10 jaar SEO-ervaring, aan de hand van praktijkvoorbeelden zien wat werkt en wat niet. Je krijgt concrete handvatten om AI in je SEO-strategie te integreren en zo een beslissende voorsprong te nemen op je concurrenten.
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald. In de afgelopen anderhalf jaar is er volop discussie: moet je AI gebruiken voor SEO? En zo ja, hoe? Mag je AI-gegenereerde content inzetten? Hoe snel prikt Google daar doorheen? En welke content heb je écht nodig om als webshop te overleven in de zoekresultaten?
De zoekwereld is in beweging. Blijft Google dominant, of verandert ons zoekgedrag door AI-tools zoals ChatGPT? Eén ding is zeker: zoekmachines evolueren en AI speelt daarin een steeds grotere rol. Hoe speel jij daarop in? Google toont allang niet meer alleen blauwe links. Producten, Visuals,
Video’s en AI-gestuurde antwoorden strijden om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop niet verdwijnt in de massa, maar juist opvalt?
In deze sessie laat Stijn, met 10 jaar SEO-ervaring, aan de hand van praktijkvoorbeelden zien wat werkt en wat niet. Je krijgt concrete handvatten om AI in je SEO-strategie te integreren en zo een beslissende voorsprong te nemen op je concurrenten.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven