PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Rens Drost
Marketing manager (PLNTS.com)
PLNTS.com begon als een eenvoudig stageproject met een ambitieus doel: mensen de kans bieden hun eigen plantjes te kweken vanaf een klein stekje. Het bleek een gouden concept, juist voor de groeiende groep consumenten die waarde hecht aan het zelf opkweken van planten. Vanwege de coronapandemie en het verlangen naar een gezonde, groene leefomgeving, groeide deze vraag explosief.
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Daarnaast inspireert het merk nu ook op TikTok, waar gebruikers tips en ervaringen uitwisselen.
Om de community te versterken en actief te betrekken, initieerde PLNTS.com de PLNTS Challenge, waarbij klanten werden uitgedaagd om een jaar lang hun plant zo hard mogelijk te laten groeien. Daarnaast wordt de community uitgenodigd om mee te denken bij de naamgeving van nieuwe plantsoorten, wat zorgt voor een nog sterkere binding en betrokkenheid. Zo ontstond bijvoorbeeld de populaire ‘Mojito’, een naam die door de community werd verzonnen.
De kracht van PLNTS.com zit niet alleen in het productaanbod, maar vooral in het vermogen om een loyale, betrokken community te bouwen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving. PLNTS.com is uitgegroeid tot een merk dat niet alleen planten verkoopt, maar ook “growing happiness” creëert bij klanten wereldwijd.
PLNTS.com begon als een eenvoudig stageproject met een ambitieus doel: mensen de kans bieden hun eigen plantjes te kweken vanaf een klein stekje. Het bleek een gouden concept, juist voor de groeiende groep consumenten die waarde hecht aan het zelf opkweken van planten. Vanwege de coronapandemie en het verlangen naar een gezonde, groene leefomgeving, groeide deze vraag explosief.
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Daarnaast inspireert het merk nu ook op TikTok, waar gebruikers tips en ervaringen uitwisselen.
Om de community te versterken en actief te betrekken, initieerde PLNTS.com de PLNTS Challenge, waarbij klanten werden uitgedaagd om een jaar lang hun plant zo hard mogelijk te laten groeien. Daarnaast wordt de community uitgenodigd om mee te denken bij de naamgeving van nieuwe plantsoorten, wat zorgt voor een nog sterkere binding en betrokkenheid. Zo ontstond bijvoorbeeld de populaire ‘Mojito’, een naam die door de community werd verzonnen.
De kracht van PLNTS.com zit niet alleen in het productaanbod, maar vooral in het vermogen om een loyale, betrokken community te bouwen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving. PLNTS.com is uitgegroeid tot een merk dat niet alleen planten verkoopt, maar ook “growing happiness” creëert bij klanten wereldwijd.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Masterclass: bouw je eigen versie van ChatGPT
Tijdens de masterclass "Bouw je eigen custom ChatGPT" bouw je samen met bestsellerauteur Martin van Kranenburg aan de uitbreiding van jouw virtuele marketing team. Je weet zeker dat je na afloop met een paar extra AI-collega’s naar huis gaat.
Woensdag 15.30-16.30
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven