Meer winst, minder delen: De kracht van MAG’s online-only strategie
Maurice Bovée
Directeur/ Eigenaar (MAG Creative Footwear)
Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.
Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.
Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.
Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.
In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.
We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?
Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!
Joël Casteleijn
Senior Digital Marketing Consultant (FACTICX)
Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.
Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.
Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.
Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.
In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.
We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?
Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!
Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.
Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.
Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.
Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.
In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.
We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?
Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven