Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

2 & 3 april 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
2 & 3 april 2025 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Meer winst, minder delen: De kracht van MAG’s online-only strategie

Donderdag 12:00 - 12:30
Lezingenzaal 1
Maurice Bovée

Directeur/ Eigenaar (MAG Creative Footwear)

Linkedin Meer over deze spreker

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Joël Casteleijn

Senior Digital Marketing Consultant (FACTICX)

Linkedin Meer over deze spreker

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets