Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

2 & 3 april 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
2 & 3 april 2025 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Maximaal rendement op je customer journey door middel van data gedreven marketing

Donderdag 11:30 - 12:15
Roundtable 2
Lucas Bos

Commissie 'Data, decisioning & engagement' (DDMA)

Linkedin Meer over deze spreker

Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?

Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.

Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?

Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets