Maximaal rendement op je customer journey door middel van data gedreven marketing
Lucas Bos
Commissie 'Data, decisioning & engagement' (DDMA)
Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?
Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.
Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?
Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven