Marktplaats als marketingkanaal: zo zorgt HEMA voor online groei
Philip Lasance
Affiliate Marketeer (HEMA)
In een competitieve online wereld staan veel retailers voor dezelfde uitdagingen: hoe bereik je nieuwe doelgroepen, maak je impact met een beperkt marketingbudget en blijf je relevant te midden van een breder en diepgaander assortiment van concurrenten?
Tijdens deze lezing duiken we in hoe een merk als HEMA deze uitdagingen heeft aangepakt. Je hoort waarom zij al acht jaar adverteren op Marktplaats en hoe dit platform, voornamelijk bekend van het tweedehands aanbod, een verrassend effectief kanaal kan zijn voor nieuwe en duurzame klanten.
Wat kun je leren? Je krijgt inzicht in hoe je strategisch kiest op welke platformen je aanwezig moet zijn, hoe je met beperkte middelen een groot verschil maakt en hoe je je advertentiecampagnes kunt afstemmen op bewuste consumenten. Dit verhaal biedt concrete handvatten voor bedrijven die, net als HEMA, slimme keuzes willen maken in een competitieve markt. Laat je inspireren door een strategie die werkt, ook zonder ongelimiteerd budget.
Tommy de Geus
New Business Manager (Marktplaats)
In een competitieve online wereld staan veel retailers voor dezelfde uitdagingen: hoe bereik je nieuwe doelgroepen, maak je impact met een beperkt marketingbudget en blijf je relevant te midden van een breder en diepgaander assortiment van concurrenten?
Tijdens deze lezing duiken we in hoe een merk als HEMA deze uitdagingen heeft aangepakt. Je hoort waarom zij al acht jaar adverteren op Marktplaats en hoe dit platform, voornamelijk bekend van het tweedehands aanbod, een verrassend effectief kanaal kan zijn voor nieuwe en duurzame klanten.
Wat kun je leren? Je krijgt inzicht in hoe je strategisch kiest op welke platformen je aanwezig moet zijn, hoe je met beperkte middelen een groot verschil maakt en hoe je je advertentiecampagnes kunt afstemmen op bewuste consumenten. Dit verhaal biedt concrete handvatten voor bedrijven die, net als HEMA, slimme keuzes willen maken in een competitieve markt. Laat je inspireren door een strategie die werkt, ook zonder ongelimiteerd budget.
In een competitieve online wereld staan veel retailers voor dezelfde uitdagingen: hoe bereik je nieuwe doelgroepen, maak je impact met een beperkt marketingbudget en blijf je relevant te midden van een breder en diepgaander assortiment van concurrenten?
Tijdens deze lezing duiken we in hoe een merk als HEMA deze uitdagingen heeft aangepakt. Je hoort waarom zij al acht jaar adverteren op Marktplaats en hoe dit platform, voornamelijk bekend van het tweedehands aanbod, een verrassend effectief kanaal kan zijn voor nieuwe en duurzame klanten.
Wat kun je leren? Je krijgt inzicht in hoe je strategisch kiest op welke platformen je aanwezig moet zijn, hoe je met beperkte middelen een groot verschil maakt en hoe je je advertentiecampagnes kunt afstemmen op bewuste consumenten. Dit verhaal biedt concrete handvatten voor bedrijven die, net als HEMA, slimme keuzes willen maken in een competitieve markt. Laat je inspireren door een strategie die werkt, ook zonder ongelimiteerd budget.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven