Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

2 & 3 april 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
2 & 3 april 2025 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Marketplaces: bekende merken verkopen of een eigen merk lanceren?

Woensdag 14:00 - 14:30
Lezingenzaal 8
Greetje Raaijmakers

E-commerce manager (PimXL)

Linkedin Meer over deze spreker

PimXL verkoopt sinds 2013 zo’n 5500 artikelen via marketplaces in binnen- en buitenland. Elke maand verwerken ze 15.000 orders. En dat bereiken ze grotendeels zonder eigen merken!

Al jaren wordt gezegd dat de enige kans om langdurig te overleven op marketplace het lanceren van een eigen merk is. Maar, wat nou als alle 60.000 bol verkopers dat zouden doen? Welke waarde heeft een merk dan nog?

Langdurig een winstgevende marketplace operatie draaien heeft meer met waarde toevoegen te maken dan met het lanceren van een eigen merk. Er zijn legio voorbeelden van gelanceerde eigen merken, die in de praktijk niet meer waren dan een logo op een product dat door 10 andere “merken” ook verkocht werd. Denk maar eens aan dat telefoonhoesje met een logootje.

PimXL voegt waarde toe aan de marketplace keten met merken van andere bedrijven. Dat doen ze door een hoog volume, bekende producten, snel te leveren tegen de beste prijzen en levertijd. De operatie is daarvoor gestroomlijnd, o.a. met automatisering van EffectConnect. Daardoor is de marketplace operatie langdurig winstgevend en biedt het kansen voor groei.

In deze sessie nemen Greetje (PimXL) en Bart (EffectConnect) je mee in hoe PimXL waarde kan bieden met andermans merken, dat winstgevend kan doen en hoe dat geleid heeft tot de ontwikkeling van eigen merken.

Bart Vintcent

Founder (EffectConnect)

Linkedin Meer over deze spreker

PimXL verkoopt sinds 2013 zo’n 5500 artikelen via marketplaces in binnen- en buitenland. Elke maand verwerken ze 15.000 orders. En dat bereiken ze grotendeels zonder eigen merken!

Al jaren wordt gezegd dat de enige kans om langdurig te overleven op marketplace het lanceren van een eigen merk is. Maar, wat nou als alle 60.000 bol verkopers dat zouden doen? Welke waarde heeft een merk dan nog?

Langdurig een winstgevende marketplace operatie draaien heeft meer met waarde toevoegen te maken dan met het lanceren van een eigen merk. Er zijn legio voorbeelden van gelanceerde eigen merken, die in de praktijk niet meer waren dan een logo op een product dat door 10 andere “merken” ook verkocht werd. Denk maar eens aan dat telefoonhoesje met een logootje.

PimXL voegt waarde toe aan de marketplace keten met merken van andere bedrijven. Dat doen ze door een hoog volume, bekende producten, snel te leveren tegen de beste prijzen en levertijd. De operatie is daarvoor gestroomlijnd, o.a. met automatisering van EffectConnect. Daardoor is de marketplace operatie langdurig winstgevend en biedt het kansen voor groei.

In deze sessie nemen Greetje (PimXL) en Bart (EffectConnect) je mee in hoe PimXL waarde kan bieden met andermans merken, dat winstgevend kan doen en hoe dat geleid heeft tot de ontwikkeling van eigen merken.

PimXL verkoopt sinds 2013 zo’n 5500 artikelen via marketplaces in binnen- en buitenland. Elke maand verwerken ze 15.000 orders. En dat bereiken ze grotendeels zonder eigen merken!

Al jaren wordt gezegd dat de enige kans om langdurig te overleven op marketplace het lanceren van een eigen merk is. Maar, wat nou als alle 60.000 bol verkopers dat zouden doen? Welke waarde heeft een merk dan nog?

Langdurig een winstgevende marketplace operatie draaien heeft meer met waarde toevoegen te maken dan met het lanceren van een eigen merk. Er zijn legio voorbeelden van gelanceerde eigen merken, die in de praktijk niet meer waren dan een logo op een product dat door 10 andere “merken” ook verkocht werd. Denk maar eens aan dat telefoonhoesje met een logootje.

PimXL voegt waarde toe aan de marketplace keten met merken van andere bedrijven. Dat doen ze door een hoog volume, bekende producten, snel te leveren tegen de beste prijzen en levertijd. De operatie is daarvoor gestroomlijnd, o.a. met automatisering van EffectConnect. Daardoor is de marketplace operatie langdurig winstgevend en biedt het kansen voor groei.

In deze sessie nemen Greetje (PimXL) en Bart (EffectConnect) je mee in hoe PimXL waarde kan bieden met andermans merken, dat winstgevend kan doen en hoe dat geleid heeft tot de ontwikkeling van eigen merken.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets