Manchester City: E-Commerce op Champions League niveau
Thomas Groot
E-Commerce Manager (stichd (PUMA Group))
Van trofeeën tot TikTok: E-Commerce lessen van de Manchester City Store.
Thomas Groot, E-Commerce Manager bij stichd (PUMA Group), geeft een kijkje achter de schermen bij het runnen van de E-Commerce kanalen van Manchester City. Thomas zal vertellen hoe zijn team erin slaagde om de inkomsten in minder dan drie jaar tijd meer dan te verdubbelen, €300K aan kosten voor marketingbureaus te besparen en de verzendkosten met 40% te verlagen, en dat allemaal terwijl ze de onvoorspelbare wereld van het topvoetbal moesten navigeren.
Thomas zal uitleggen hoe kitlanceringen, trofeeën, spelerscontracten en de passie van miljoenen fans alles bepalen, van merchandise planning tot logistiek. Hij zal ook vertellen hoe de winkel meerdere verkoopkanalen in balans houdt, zoals marktplaatsen en pop-upwinkels, en marketingkanalen zoals e-mail, betaalde zoekopdrachten en sociale media.
Verwacht praktische voorbeelden, echte cijfers en eerlijke inzichten die je meteen in de praktijk kunt brengen. Of voetbal nu je ding is of niet, je zult vertrekken met frisse ideeën om je e-commerce strategie naar een hoger niveau te tillen.
Van trofeeën tot TikTok: E-Commerce lessen van de Manchester City Store.
Thomas Groot, E-Commerce Manager bij stichd (PUMA Group), geeft een kijkje achter de schermen bij het runnen van de E-Commerce kanalen van Manchester City. Thomas zal vertellen hoe zijn team erin slaagde om de inkomsten in minder dan drie jaar tijd meer dan te verdubbelen, €300K aan kosten voor marketingbureaus te besparen en de verzendkosten met 40% te verlagen, en dat allemaal terwijl ze de onvoorspelbare wereld van het topvoetbal moesten navigeren.
Thomas zal uitleggen hoe kitlanceringen, trofeeën, spelerscontracten en de passie van miljoenen fans alles bepalen, van merchandise planning tot logistiek. Hij zal ook vertellen hoe de winkel meerdere verkoopkanalen in balans houdt, zoals marktplaatsen en pop-upwinkels, en marketingkanalen zoals e-mail, betaalde zoekopdrachten en sociale media.
Verwacht praktische voorbeelden, echte cijfers en eerlijke inzichten die je meteen in de praktijk kunt brengen. Of voetbal nu je ding is of niet, je zult vertrekken met frisse ideeën om je e-commerce strategie naar een hoger niveau te tillen.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven