Klantbeleving centraal in marketing aan de hand van (hyper)personalisatie
Lucas Bos
Commissie 'Data, decisioning & engagement' (DDMA)
Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Zeker voor webwinkels is personalisatie in relatie tot klantdata een topic dat steeds vaker centraal staat in de marketing strategie. Welke data heb je nodig, hoe kun je deze combineren met de juiste content en hoe meet je vervolgens resultaten van next best actions, klantbehoud, upsell?
Ik deel enkele handvatten, waarmee je mogelijk zelf volgende stappen kunt zetten op het gebied van (hyper) personalisatie.
Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Zeker voor webwinkels is personalisatie in relatie tot klantdata een topic dat steeds vaker centraal staat in de marketing strategie. Welke data heb je nodig, hoe kun je deze combineren met de juiste content en hoe meet je vervolgens resultaten van next best actions, klantbehoud, upsell?
Ik deel enkele handvatten, waarmee je mogelijk zelf volgende stappen kunt zetten op het gebied van (hyper) personalisatie.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven