Hoe Haarspullen Predictive AI inzet om churn te verminderen!
Christy-Anne Meijer
Teamlead marketing (Haarspullen)
Nieuwe klanten werven kost meer dan bestaande klanten behouden. Daarom zet Haarspullen in op slimme e-mailcampagnes om inactieve klanten te reactiveren. Door voorspellende modellen, analyseert Haarspullen automatisch wie dreigt af te haken. Op die manier kunnen ze klanten op het juiste moment benaderen met een persoonlijke en relevante boodschap.
Met behulp van voorspellende modellen analyseert Haarspullen klantgedrag en identificeren zij welke klanten extra aandacht nodig hebben. Dit helpt hen om churn te verminderen en klantwaarde te verhogen, zonder steeds opnieuw te investeren in dure campagnes om nieuwe klanten te werven.
Wat betekent dit voor marketing? Door slim gebruik te maken van historische data en patronen te herkennen, kunnen marketeers hun campagnes veel gerichter inzetten. Niet meer schieten met hagel, maar precies de juiste boodschap op het juiste moment. Haarspullen laat zien hoe je met deze aanpak meer uit je e-mailmarketing en bestaande klantenbase haalt.
Miranda Blom
Customer Succes Manager (Spotler)
Nieuwe klanten werven kost meer dan bestaande klanten behouden. Daarom zet Haarspullen in op slimme e-mailcampagnes om inactieve klanten te reactiveren. Door voorspellende modellen, analyseert Haarspullen automatisch wie dreigt af te haken. Op die manier kunnen ze klanten op het juiste moment benaderen met een persoonlijke en relevante boodschap.
Met behulp van voorspellende modellen analyseert Haarspullen klantgedrag en identificeren zij welke klanten extra aandacht nodig hebben. Dit helpt hen om churn te verminderen en klantwaarde te verhogen, zonder steeds opnieuw te investeren in dure campagnes om nieuwe klanten te werven.
Wat betekent dit voor marketing? Door slim gebruik te maken van historische data en patronen te herkennen, kunnen marketeers hun campagnes veel gerichter inzetten. Niet meer schieten met hagel, maar precies de juiste boodschap op het juiste moment. Haarspullen laat zien hoe je met deze aanpak meer uit je e-mailmarketing en bestaande klantenbase haalt.
Nieuwe klanten werven kost meer dan bestaande klanten behouden. Daarom zet Haarspullen in op slimme e-mailcampagnes om inactieve klanten te reactiveren. Door voorspellende modellen, analyseert Haarspullen automatisch wie dreigt af te haken. Op die manier kunnen ze klanten op het juiste moment benaderen met een persoonlijke en relevante boodschap.
Met behulp van voorspellende modellen analyseert Haarspullen klantgedrag en identificeren zij welke klanten extra aandacht nodig hebben. Dit helpt hen om churn te verminderen en klantwaarde te verhogen, zonder steeds opnieuw te investeren in dure campagnes om nieuwe klanten te werven.
Wat betekent dit voor marketing? Door slim gebruik te maken van historische data en patronen te herkennen, kunnen marketeers hun campagnes veel gerichter inzetten. Niet meer schieten met hagel, maar precies de juiste boodschap op het juiste moment. Haarspullen laat zien hoe je met deze aanpak meer uit je e-mailmarketing en bestaande klantenbase haalt.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven