Hoe Ekoplaza omni-channel relevantie versterkt met slimme online schapindeling
Luc Heijl
Omnichannel manager (Ekoplaza (Udea))
Ekoplaza is in de foodsector een toonaangevend biologisch en duurzaam alternatief, dat aansluit bij de bewuste keuzes van de consument van vandaag. Vanuit deze sterke waardepropositie is een toekomstbestendige omni-channel strategie cruciaal, waarbij fysieke en online kanalen naadloos op elkaar aansluiten.
Met een compact team maakt Ekoplaza weloverwogen keuzes om gericht te investeren in groei. Een van de belangrijkste stappen hierin was het optimaliseren van Search & Discovery. Door verbeteringen in onsite-search en product lister pages zijn producten en content sneller en beter vindbaar en worden ze gepresenteerd volgens de principes van categorie management. Dit versterkt niet alleen de online ervaring, maar heeft ook een positieve invloed op het fysieke kanaal, bijvoorbeeld door showrooming effectiever te benutten. Welke inzichten uit de fysieke retail kunnen worden toegepast in e-commerce?
Tijdens deze sessie neemt Luc namens Ekoplaza het publiek mee in de stappen die zijn gezet om deze omni-channel strategie te realiseren. De optimalisatie van zoekfunctionaliteit en categoriepagina’s speelt hierin een cruciale rol bij de groei van de retailer. Mark bouwt hierop voort en schetst de mogelijkheden die nog openliggen op het gebied van Search & Discovery. Hij deelt de nieuwste trends en ontwikkelingen, zoals de inzet van AI, die retailers zoals Ekoplaza helpen hun fundament te versterken en relevant te blijven in een dynamische markt.
Welke lessen kunnen andere retailers trekken uit de aanpak van Ekoplaza? Hoe kunnen zij een duurzame omni-channel groeistrategie ontwikkelen die zowel waarde als relevantie maximaliseert? Een inspirerende sessie over de kracht van slimme optimalisaties en strategische keuzes voor iedereen die fysieke en online kanalen succesvol wil integreren.
Mark Veldkamp
Executive Director (Tweakwise)
Ekoplaza is in de foodsector een toonaangevend biologisch en duurzaam alternatief, dat aansluit bij de bewuste keuzes van de consument van vandaag. Vanuit deze sterke waardepropositie is een toekomstbestendige omni-channel strategie cruciaal, waarbij fysieke en online kanalen naadloos op elkaar aansluiten.
Met een compact team maakt Ekoplaza weloverwogen keuzes om gericht te investeren in groei. Een van de belangrijkste stappen hierin was het optimaliseren van Search & Discovery. Door verbeteringen in onsite-search en product lister pages zijn producten en content sneller en beter vindbaar en worden ze gepresenteerd volgens de principes van categorie management. Dit versterkt niet alleen de online ervaring, maar heeft ook een positieve invloed op het fysieke kanaal, bijvoorbeeld door showrooming effectiever te benutten. Welke inzichten uit de fysieke retail kunnen worden toegepast in e-commerce?
Tijdens deze sessie neemt Luc namens Ekoplaza het publiek mee in de stappen die zijn gezet om deze omni-channel strategie te realiseren. De optimalisatie van zoekfunctionaliteit en categoriepagina’s speelt hierin een cruciale rol bij de groei van de retailer. Mark bouwt hierop voort en schetst de mogelijkheden die nog openliggen op het gebied van Search & Discovery. Hij deelt de nieuwste trends en ontwikkelingen, zoals de inzet van AI, die retailers zoals Ekoplaza helpen hun fundament te versterken en relevant te blijven in een dynamische markt.
Welke lessen kunnen andere retailers trekken uit de aanpak van Ekoplaza? Hoe kunnen zij een duurzame omni-channel groeistrategie ontwikkelen die zowel waarde als relevantie maximaliseert? Een inspirerende sessie over de kracht van slimme optimalisaties en strategische keuzes voor iedereen die fysieke en online kanalen succesvol wil integreren.
Ekoplaza is in de foodsector een toonaangevend biologisch en duurzaam alternatief, dat aansluit bij de bewuste keuzes van de consument van vandaag. Vanuit deze sterke waardepropositie is een toekomstbestendige omni-channel strategie cruciaal, waarbij fysieke en online kanalen naadloos op elkaar aansluiten.
Met een compact team maakt Ekoplaza weloverwogen keuzes om gericht te investeren in groei. Een van de belangrijkste stappen hierin was het optimaliseren van Search & Discovery. Door verbeteringen in onsite-search en product lister pages zijn producten en content sneller en beter vindbaar en worden ze gepresenteerd volgens de principes van categorie management. Dit versterkt niet alleen de online ervaring, maar heeft ook een positieve invloed op het fysieke kanaal, bijvoorbeeld door showrooming effectiever te benutten. Welke inzichten uit de fysieke retail kunnen worden toegepast in e-commerce?
Tijdens deze sessie neemt Luc namens Ekoplaza het publiek mee in de stappen die zijn gezet om deze omni-channel strategie te realiseren. De optimalisatie van zoekfunctionaliteit en categoriepagina’s speelt hierin een cruciale rol bij de groei van de retailer. Mark bouwt hierop voort en schetst de mogelijkheden die nog openliggen op het gebied van Search & Discovery. Hij deelt de nieuwste trends en ontwikkelingen, zoals de inzet van AI, die retailers zoals Ekoplaza helpen hun fundament te versterken en relevant te blijven in een dynamische markt.
Welke lessen kunnen andere retailers trekken uit de aanpak van Ekoplaza? Hoe kunnen zij een duurzame omni-channel groeistrategie ontwikkelen die zowel waarde als relevantie maximaliseert? Een inspirerende sessie over de kracht van slimme optimalisaties en strategische keuzes voor iedereen die fysieke en online kanalen succesvol wil integreren.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven