Hoe blijft een eeuwenoud koninklijk bedrijf als Fleurop relevant in het moderne e-commerce landschap?

Nicole Enthoven
Teamlead Operations (Fleurop)
Fleurop werkt samen met lokale bloemisten die worstelen met de groei van grote e-commerce spelers. Veel bloemisten hebben niet de middelen om zelfstandig online te concurreren. Hoe kunnen zij digitaal groeien zonder hun lokale identiteit te verliezen?
Fleurop ontwikkelde een platform waarmee bloemisten eenvoudig een eigen webshop kunnen beheren. Door een gedeelde technische basis profiteren ze van automatisering en innovaties zonder hoge kosten. Tegelijk blijft personalisatie mogelijk, zodat elke webshop uniek blijft.
De uitbreiding met brievenbuscadeaus stelde Fleurop voor een logistieke uitdaging: een nieuwe orderstroom en samenwerking met verzendpartners waren nodig.
Benieuwd hoe Fleurop deze uitdagingen aangepakt heeft? Ontdek het tijdens de lezing!
Linda Klus
Teamlead e‑commerce (Fleurop)
Fleurop werkt samen met lokale bloemisten die worstelen met de groei van grote e-commerce spelers. Veel bloemisten hebben niet de middelen om zelfstandig online te concurreren. Hoe kunnen zij digitaal groeien zonder hun lokale identiteit te verliezen?
Fleurop ontwikkelde een platform waarmee bloemisten eenvoudig een eigen webshop kunnen beheren. Door een gedeelde technische basis profiteren ze van automatisering en innovaties zonder hoge kosten. Tegelijk blijft personalisatie mogelijk, zodat elke webshop uniek blijft.
De uitbreiding met brievenbuscadeaus stelde Fleurop voor een logistieke uitdaging: een nieuwe orderstroom en samenwerking met verzendpartners waren nodig.
Benieuwd hoe Fleurop deze uitdagingen aangepakt heeft? Ontdek het tijdens de lezing!
Fleurop werkt samen met lokale bloemisten die worstelen met de groei van grote e-commerce spelers. Veel bloemisten hebben niet de middelen om zelfstandig online te concurreren. Hoe kunnen zij digitaal groeien zonder hun lokale identiteit te verliezen?
Fleurop ontwikkelde een platform waarmee bloemisten eenvoudig een eigen webshop kunnen beheren. Door een gedeelde technische basis profiteren ze van automatisering en innovaties zonder hoge kosten. Tegelijk blijft personalisatie mogelijk, zodat elke webshop uniek blijft.
De uitbreiding met brievenbuscadeaus stelde Fleurop voor een logistieke uitdaging: een nieuwe orderstroom en samenwerking met verzendpartners waren nodig.
Benieuwd hoe Fleurop deze uitdagingen aangepakt heeft? Ontdek het tijdens de lezing!
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven