Hoe Betersport twijfelende bezoekers laat converteren met Guided Selling
Ton van den Berg
Mede-eigenaar (Qonfi)
Veel (betaalde) websitebezoekers haken af door keuzestress en onzekerheid. Dit heeft een negatief effect op de conversieratio en de klanttevredenheid.
Wanneer je een loopband wil kopen, kies je dan voor een loopband met 2 pk of 4 pk vermogen? Kies je voor een ‘DC-motor’ of ‘ECM-motor’? De meeste bezoekers zijn geen product expert en weten daardoor niet welk product het beste bij ze past. Hoe zorg je ervoor dat de investering in bezoekers niet verloren gaat, maar juist leidt tot tevreden klanten?
Ontdek hoe Betersport, winnaar van de Gouden FD Gazellen, persoonlijk productadvies geeft aan twijfelende bezoekers met keuzehulp-software. Dit leidt tot meer klantinzichten, een hogere conversieratio en minder retouren.
‘’Met een keuzehulp zijn we in toenemende mate in staat om klanten te begeleiden in het aankoopproces. Dit geeft ons onderscheidend vermogen ten opzichte van andere aanbieders. Daarnaast biedt het ons inzicht in de klantbehoeften, optimaliseert het onze klantreis en helpt het ons in kostenbesparingen.’’
- Joep van de Ven, algemeen directeur Betersport
Tijdens deze presentatie ontvang je praktische tips hoe je:
- (Google Shopping) verkeer dat landt op je productpagina sneller laat converteren.
- Meer omzet realiseert door twijfelende bezoekers te helpen kiezen.
- Extra klantinzichten verzamelt voor een betere klantreis.
- Deze klantinzichten kan gebruiken in je marketing automation.
- Je assortiment kan optimaliseren op basis van klantvoorkeuren.
- Je retouren kan verminderen en het klantcontact kan verlagen.
Joep Van de Ven
Commercieel Directeur (Betersport)
Veel (betaalde) websitebezoekers haken af door keuzestress en onzekerheid. Dit heeft een negatief effect op de conversieratio en de klanttevredenheid.
Wanneer je een loopband wil kopen, kies je dan voor een loopband met 2 pk of 4 pk vermogen? Kies je voor een ‘DC-motor’ of ‘ECM-motor’? De meeste bezoekers zijn geen product expert en weten daardoor niet welk product het beste bij ze past. Hoe zorg je ervoor dat de investering in bezoekers niet verloren gaat, maar juist leidt tot tevreden klanten?
Ontdek hoe Betersport, winnaar van de Gouden FD Gazellen, persoonlijk productadvies geeft aan twijfelende bezoekers met keuzehulp-software. Dit leidt tot meer klantinzichten, een hogere conversieratio en minder retouren.
‘’Met een keuzehulp zijn we in toenemende mate in staat om klanten te begeleiden in het aankoopproces. Dit geeft ons onderscheidend vermogen ten opzichte van andere aanbieders. Daarnaast biedt het ons inzicht in de klantbehoeften, optimaliseert het onze klantreis en helpt het ons in kostenbesparingen.’’
- Joep van de Ven, algemeen directeur Betersport
Tijdens deze presentatie ontvang je praktische tips hoe je:
- (Google Shopping) verkeer dat landt op je productpagina sneller laat converteren.
- Meer omzet realiseert door twijfelende bezoekers te helpen kiezen.
- Extra klantinzichten verzamelt voor een betere klantreis.
- Deze klantinzichten kan gebruiken in je marketing automation.
- Je assortiment kan optimaliseren op basis van klantvoorkeuren.
- Je retouren kan verminderen en het klantcontact kan verlagen.
Veel (betaalde) websitebezoekers haken af door keuzestress en onzekerheid. Dit heeft een negatief effect op de conversieratio en de klanttevredenheid.
Wanneer je een loopband wil kopen, kies je dan voor een loopband met 2 pk of 4 pk vermogen? Kies je voor een ‘DC-motor’ of ‘ECM-motor’? De meeste bezoekers zijn geen product expert en weten daardoor niet welk product het beste bij ze past. Hoe zorg je ervoor dat de investering in bezoekers niet verloren gaat, maar juist leidt tot tevreden klanten?
Ontdek hoe Betersport, winnaar van de Gouden FD Gazellen, persoonlijk productadvies geeft aan twijfelende bezoekers met keuzehulp-software. Dit leidt tot meer klantinzichten, een hogere conversieratio en minder retouren.
‘’Met een keuzehulp zijn we in toenemende mate in staat om klanten te begeleiden in het aankoopproces. Dit geeft ons onderscheidend vermogen ten opzichte van andere aanbieders. Daarnaast biedt het ons inzicht in de klantbehoeften, optimaliseert het onze klantreis en helpt het ons in kostenbesparingen.’’
- Joep van de Ven, algemeen directeur Betersport
Tijdens deze presentatie ontvang je praktische tips hoe je:
- (Google Shopping) verkeer dat landt op je productpagina sneller laat converteren.
- Meer omzet realiseert door twijfelende bezoekers te helpen kiezen.
- Extra klantinzichten verzamelt voor een betere klantreis.
- Deze klantinzichten kan gebruiken in je marketing automation.
- Je assortiment kan optimaliseren op basis van klantvoorkeuren.
- Je retouren kan verminderen en het klantcontact kan verlagen.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven