Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Hoe AI en merkbouw samen de toekomst van performance marketing vormen

Dinsdag 12:00 - 00:00
null
Roel Willemsen

Sales Director Talpa Media (Talpa)

Linkedin Meer over deze spreker
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition
Philip Sonneveldt

Head of Growth (Otrium)

Linkedin Meer over deze spreker
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets