Grip op groei: hoe ANWB Retail haar keten versnelt met een best-of-breed strategie
Henk-Jan Brug
Manager IT en Data (ANWB Retail)
Steeds meer orders, meer kanalen en steeds hogere klantverwachtingen: voor veel retailers groeit de complexiteit sneller dan systemen aankunnen. ANWB Retail kende dit uit eerste hand. Hun Dynamics AX-omgeving, jarenlang volgebouwd met maatwerk, werd traag, inflexibel en lastig te onderhouden, precies op het moment dat de organisatie juist meer wendbaarheid nodig had.
In deze sessie vertelt ANWB Retail hoe zij de omslag maakten: van een vastgelopen monoliet naar een best-of-breed landschap waarin gespecialiseerde systemen voor productinformatie (PIM), ordermanagement (OMS) en magazijnlogistiek (WMS) samenwerken met Microsoft Dynamics 365 Business Central als stabiele kern. Het resultaat is een keten die sneller beweegt, eenvoudiger te beheren is en klaarstaat voor verdere groei.
Binnen één jaar gingen ERP, WMS, OMS en meer dan 80 koppelingen gelijktijdig live. Een gecontroleerde big bang die ANWB Retail niet alleen stabiliteit bracht, maar vooral versnelling: sneller artikelbeheer, efficiëntere processen, realtime inzichten en een IT-landschap dat toekomstbestendig aanvoelt.
Het resultaat? Stabiele performance, efficiëntere processen, sneller artikelbeheer, actuele data en een landschap dat klaar is voor verdere groei én innovaties zoals AI en ketenoptimalisatie.
Benieuwd hoe ANWB Retail deze transformatie realiseerde, en wat jouw organisatie hiervan kan leren? Mis deze sessie niet.
Patrick van Ginkel
Manager Business Development (ANWB Retail)
Steeds meer orders, meer kanalen en steeds hogere klantverwachtingen: voor veel retailers groeit de complexiteit sneller dan systemen aankunnen. ANWB Retail kende dit uit eerste hand. Hun Dynamics AX-omgeving, jarenlang volgebouwd met maatwerk, werd traag, inflexibel en lastig te onderhouden, precies op het moment dat de organisatie juist meer wendbaarheid nodig had.
In deze sessie vertelt ANWB Retail hoe zij de omslag maakten: van een vastgelopen monoliet naar een best-of-breed landschap waarin gespecialiseerde systemen voor productinformatie (PIM), ordermanagement (OMS) en magazijnlogistiek (WMS) samenwerken met Microsoft Dynamics 365 Business Central als stabiele kern. Het resultaat is een keten die sneller beweegt, eenvoudiger te beheren is en klaarstaat voor verdere groei.
Binnen één jaar gingen ERP, WMS, OMS en meer dan 80 koppelingen gelijktijdig live. Een gecontroleerde big bang die ANWB Retail niet alleen stabiliteit bracht, maar vooral versnelling: sneller artikelbeheer, efficiëntere processen, realtime inzichten en een IT-landschap dat toekomstbestendig aanvoelt.
Het resultaat? Stabiele performance, efficiëntere processen, sneller artikelbeheer, actuele data en een landschap dat klaar is voor verdere groei én innovaties zoals AI en ketenoptimalisatie.
Benieuwd hoe ANWB Retail deze transformatie realiseerde, en wat jouw organisatie hiervan kan leren? Mis deze sessie niet.
Samanta Pijl
Lead Sales (SucceedIT)
Steeds meer orders, meer kanalen en steeds hogere klantverwachtingen: voor veel retailers groeit de complexiteit sneller dan systemen aankunnen. ANWB Retail kende dit uit eerste hand. Hun Dynamics AX-omgeving, jarenlang volgebouwd met maatwerk, werd traag, inflexibel en lastig te onderhouden, precies op het moment dat de organisatie juist meer wendbaarheid nodig had.
In deze sessie vertelt ANWB Retail hoe zij de omslag maakten: van een vastgelopen monoliet naar een best-of-breed landschap waarin gespecialiseerde systemen voor productinformatie (PIM), ordermanagement (OMS) en magazijnlogistiek (WMS) samenwerken met Microsoft Dynamics 365 Business Central als stabiele kern. Het resultaat is een keten die sneller beweegt, eenvoudiger te beheren is en klaarstaat voor verdere groei.
Binnen één jaar gingen ERP, WMS, OMS en meer dan 80 koppelingen gelijktijdig live. Een gecontroleerde big bang die ANWB Retail niet alleen stabiliteit bracht, maar vooral versnelling: sneller artikelbeheer, efficiëntere processen, realtime inzichten en een IT-landschap dat toekomstbestendig aanvoelt.
Het resultaat? Stabiele performance, efficiëntere processen, sneller artikelbeheer, actuele data en een landschap dat klaar is voor verdere groei én innovaties zoals AI en ketenoptimalisatie.
Benieuwd hoe ANWB Retail deze transformatie realiseerde, en wat jouw organisatie hiervan kan leren? Mis deze sessie niet.
Steeds meer orders, meer kanalen en steeds hogere klantverwachtingen: voor veel retailers groeit de complexiteit sneller dan systemen aankunnen. ANWB Retail kende dit uit eerste hand. Hun Dynamics AX-omgeving, jarenlang volgebouwd met maatwerk, werd traag, inflexibel en lastig te onderhouden, precies op het moment dat de organisatie juist meer wendbaarheid nodig had.
In deze sessie vertelt ANWB Retail hoe zij de omslag maakten: van een vastgelopen monoliet naar een best-of-breed landschap waarin gespecialiseerde systemen voor productinformatie (PIM), ordermanagement (OMS) en magazijnlogistiek (WMS) samenwerken met Microsoft Dynamics 365 Business Central als stabiele kern. Het resultaat is een keten die sneller beweegt, eenvoudiger te beheren is en klaarstaat voor verdere groei.
Binnen één jaar gingen ERP, WMS, OMS en meer dan 80 koppelingen gelijktijdig live. Een gecontroleerde big bang die ANWB Retail niet alleen stabiliteit bracht, maar vooral versnelling: sneller artikelbeheer, efficiëntere processen, realtime inzichten en een IT-landschap dat toekomstbestendig aanvoelt.
Het resultaat? Stabiele performance, efficiëntere processen, sneller artikelbeheer, actuele data en een landschap dat klaar is voor verdere groei én innovaties zoals AI en ketenoptimalisatie.
Benieuwd hoe ANWB Retail deze transformatie realiseerde, en wat jouw organisatie hiervan kan leren? Mis deze sessie niet.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven