Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Duurzaamheid als kans, zo communiceer je daarover

Dinsdag 12:00 - 00:00
null
Irene Jonkman

Project Manager Sustainability (Thuiswinkel.org)

Linkedin Meer over deze spreker
Duurzaamheid wordt door veel webwinkels nog gezien als een risico of kostenpost, terwijl het juist grote kansen biedt voor efficiëntie, innovatie en klantloyaliteit. Tegelijkertijd worstelen veel organisaties met de vraag wat ze wel en niet kunnen communiceren. De angst voor greenwashing, kritiek van consumenten of handhaving door de ACM leidt steeds vaker tot greenhushing: helemaal niets meer zeggen. In deze sessie laat Thuiswinkel.org zien hoe je duurzaamheid positioneert als kans én hoe je daar verantwoord over communiceert. Je krijgt inzicht in de juridische kaders rondom duurzaamheidsclaims, maar ook in hoe je duurzaamheid strategisch inzet in marketing en communicatie, zonder reputatie- of juridische risico’s. We starten bij de basis: wat zeggen de ACM-richtlijnen over duurzaamheidsclaims? Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden laten we zien waar het vaak misgaat, zoals bij vage termen, absolute claims of onvoldoende onderbouwing. Je leert waar de grenzen liggen en hoe je daarbinnen helder en overtuigend communiceert. Daarna zoomen we in op de kansen. Duurzaamheid is een ontwikkeling, geen eindpunt. Je hoeft niet perfect te zijn om erover te communiceren, alle stappen helpen. Zolang je eerlijk bent over wat je doet, waar je staat en wat je ambities zijn. We laten zien hoe je open communiceert over stappen en dilemma’s, zonder jezelf vast te zetten of onnodige risico’s te nemen. Zo voorkom je greenwashing én greenhushing. Tot slot laten we zien hoe duurzaamheid bijdraagt aan zakelijke doelen. Aan de hand van voorbeelden uit de e-commercepraktijk, zoals MetOlijf.nl en Bever, tonen we hoe slimme keuzes in verpakkingen, assortiment en processen kunnen leiden tot kostenbesparing, efficiëntie en sterkere klantrelaties. Ook ontkrachten we een aantal hardnekkige fabels over duurzaamheid met behulp van onderzoek en data. Na deze sessie weet je waar je wettelijk op moet letten bij duurzaamheidsclaims, hoe toezichthouders en rechters naar greenwashing kijken, waar jouw organisatie kansen laat liggen door greenhushing en hoe je duurzaamheid strategisch, onderbouwd en geloofwaardig communiceert. Zonder wolligheid, zonder angst en met oog voor kansen.
Camille de Regt- Harvey

Project Manager Sustainability (Thuiswinkel.org)

Linkedin Meer over deze spreker
Duurzaamheid wordt door veel webwinkels nog gezien als een risico of kostenpost, terwijl het juist grote kansen biedt voor efficiëntie, innovatie en klantloyaliteit. Tegelijkertijd worstelen veel organisaties met de vraag wat ze wel en niet kunnen communiceren. De angst voor greenwashing, kritiek van consumenten of handhaving door de ACM leidt steeds vaker tot greenhushing: helemaal niets meer zeggen. In deze sessie laat Thuiswinkel.org zien hoe je duurzaamheid positioneert als kans én hoe je daar verantwoord over communiceert. Je krijgt inzicht in de juridische kaders rondom duurzaamheidsclaims, maar ook in hoe je duurzaamheid strategisch inzet in marketing en communicatie, zonder reputatie- of juridische risico’s. We starten bij de basis: wat zeggen de ACM-richtlijnen over duurzaamheidsclaims? Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden laten we zien waar het vaak misgaat, zoals bij vage termen, absolute claims of onvoldoende onderbouwing. Je leert waar de grenzen liggen en hoe je daarbinnen helder en overtuigend communiceert. Daarna zoomen we in op de kansen. Duurzaamheid is een ontwikkeling, geen eindpunt. Je hoeft niet perfect te zijn om erover te communiceren, alle stappen helpen. Zolang je eerlijk bent over wat je doet, waar je staat en wat je ambities zijn. We laten zien hoe je open communiceert over stappen en dilemma’s, zonder jezelf vast te zetten of onnodige risico’s te nemen. Zo voorkom je greenwashing én greenhushing. Tot slot laten we zien hoe duurzaamheid bijdraagt aan zakelijke doelen. Aan de hand van voorbeelden uit de e-commercepraktijk, zoals MetOlijf.nl en Bever, tonen we hoe slimme keuzes in verpakkingen, assortiment en processen kunnen leiden tot kostenbesparing, efficiëntie en sterkere klantrelaties. Ook ontkrachten we een aantal hardnekkige fabels over duurzaamheid met behulp van onderzoek en data. Na deze sessie weet je waar je wettelijk op moet letten bij duurzaamheidsclaims, hoe toezichthouders en rechters naar greenwashing kijken, waar jouw organisatie kansen laat liggen door greenhushing en hoe je duurzaamheid strategisch, onderbouwd en geloofwaardig communiceert. Zonder wolligheid, zonder angst en met oog voor kansen.
Duurzaamheid wordt door veel webwinkels nog gezien als een risico of kostenpost, terwijl het juist grote kansen biedt voor efficiëntie, innovatie en klantloyaliteit. Tegelijkertijd worstelen veel organisaties met de vraag wat ze wel en niet kunnen communiceren. De angst voor greenwashing, kritiek van consumenten of handhaving door de ACM leidt steeds vaker tot greenhushing: helemaal niets meer zeggen. In deze sessie laat Thuiswinkel.org zien hoe je duurzaamheid positioneert als kans én hoe je daar verantwoord over communiceert. Je krijgt inzicht in de juridische kaders rondom duurzaamheidsclaims, maar ook in hoe je duurzaamheid strategisch inzet in marketing en communicatie, zonder reputatie- of juridische risico’s. We starten bij de basis: wat zeggen de ACM-richtlijnen over duurzaamheidsclaims? Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden laten we zien waar het vaak misgaat, zoals bij vage termen, absolute claims of onvoldoende onderbouwing. Je leert waar de grenzen liggen en hoe je daarbinnen helder en overtuigend communiceert. Daarna zoomen we in op de kansen. Duurzaamheid is een ontwikkeling, geen eindpunt. Je hoeft niet perfect te zijn om erover te communiceren, alle stappen helpen. Zolang je eerlijk bent over wat je doet, waar je staat en wat je ambities zijn. We laten zien hoe je open communiceert over stappen en dilemma’s, zonder jezelf vast te zetten of onnodige risico’s te nemen. Zo voorkom je greenwashing én greenhushing. Tot slot laten we zien hoe duurzaamheid bijdraagt aan zakelijke doelen. Aan de hand van voorbeelden uit de e-commercepraktijk, zoals MetOlijf.nl en Bever, tonen we hoe slimme keuzes in verpakkingen, assortiment en processen kunnen leiden tot kostenbesparing, efficiëntie en sterkere klantrelaties. Ook ontkrachten we een aantal hardnekkige fabels over duurzaamheid met behulp van onderzoek en data. Na deze sessie weet je waar je wettelijk op moet letten bij duurzaamheidsclaims, hoe toezichthouders en rechters naar greenwashing kijken, waar jouw organisatie kansen laat liggen door greenhushing en hoe je duurzaamheid strategisch, onderbouwd en geloofwaardig communiceert. Zonder wolligheid, zonder angst en met oog voor kansen.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets