De bouwstenen van een award-winnend e-commerce platform: lessen van Van Gelder
Robin Rietdijk
Marketing manager (Van Gelder groente & fruit)
Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.
Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.
Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.
Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.
Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.
Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.
Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.
Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven