Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

2 & 3 april 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2024

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
2 & 3 april 2025 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2024

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

De bouwstenen van een award-winnend e-commerce platform: lessen van Van Gelder

Woensdag 12:00 - 12:30
Lezingenzaal 6
Robin Rietdijk

Marketing manager (Van Gelder groente & fruit)

Linkedin Meer over deze spreker
Wat in 1953 begon met het telen van spruiten, is ruim 70 jaar later uitgegroeid tot een hypermoderne groothandel in aardappelen, groenten en fruit die dagelijks duizenden foodserviceklanten voorziet van verse ingrediënten.

Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.

Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.

Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.

Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.
Wat in 1953 begon met het telen van spruiten, is ruim 70 jaar later uitgegroeid tot een hypermoderne groothandel in aardappelen, groenten en fruit die dagelijks duizenden foodserviceklanten voorziet van verse ingrediënten.

Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.

Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.

Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.

Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets