Data en nieuwsgierigheid goud waard bij Knab: input voor en van zzp'ers
Anne Ruth Groen
Head of Brand & Communications (Knab)
Met zo'n 300.000 zzp-klanten heeft Knab unieke inzichten in de wereld van zelfstandig ondernemers in Nederland. Die inzichten komen vooral voort uit continu klantonderzoek. Maar hoe zet je die inzichten effectief in? In deze inspirerende lezing neemt Anne Ruth, namens Knab, je mee in het verhaal achter dé bank die zzp'ers echt begrijpt.
Knab doet meer dan alleen luisteren naar wat zzp’ers nodig hebben. Knab geeft hen een stem, door inzicht te geven in hun uitdagingen en behoeften. Met grootschalige onderzoeken maakt Knab helder wat zzp’ers drijft, welke obstakels zij ervaren en hoe zij denken over belangrijke thema's, zoals pensioen, bedrijfsvoering en maatschappelijke kwesties. Die kennis blijkt goud waard te zijn:
- Intern, om producten en diensten te ontwikkelen die écht aansluiten bij de wensen van klanten, de zzp'ers.
- Extern, om de positie van zzp’ers te versterken, bijvoorbeeld in Den Haag of in landelijke media. En om de reputatie van Knab als bank voor zzp'ers verder uit te bouwen en te versterken.
Anne Ruth laat zien hoe Knab deze inzichten gebruikt om waardevolle content te maken, free publicity te genereren en het gesprek over zzp’ers op de kaart te zetten. Van artikelen in de Knab Bieb tot initiatieven die zzp’ers financieel slimmer maken: ontdek hoe nieuwsgierigheid jouw organisatie ook vooruit kan helpen. Laat je inspireren door concrete voorbeelden en inzichten uit de praktijk.
Met zo'n 300.000 zzp-klanten heeft Knab unieke inzichten in de wereld van zelfstandig ondernemers in Nederland. Die inzichten komen vooral voort uit continu klantonderzoek. Maar hoe zet je die inzichten effectief in? In deze inspirerende lezing neemt Anne Ruth, namens Knab, je mee in het verhaal achter dé bank die zzp'ers echt begrijpt.
Knab doet meer dan alleen luisteren naar wat zzp’ers nodig hebben. Knab geeft hen een stem, door inzicht te geven in hun uitdagingen en behoeften. Met grootschalige onderzoeken maakt Knab helder wat zzp’ers drijft, welke obstakels zij ervaren en hoe zij denken over belangrijke thema's, zoals pensioen, bedrijfsvoering en maatschappelijke kwesties. Die kennis blijkt goud waard te zijn:
- Intern, om producten en diensten te ontwikkelen die écht aansluiten bij de wensen van klanten, de zzp'ers.
- Extern, om de positie van zzp’ers te versterken, bijvoorbeeld in Den Haag of in landelijke media. En om de reputatie van Knab als bank voor zzp'ers verder uit te bouwen en te versterken.
Anne Ruth laat zien hoe Knab deze inzichten gebruikt om waardevolle content te maken, free publicity te genereren en het gesprek over zzp’ers op de kaart te zetten. Van artikelen in de Knab Bieb tot initiatieven die zzp’ers financieel slimmer maken: ontdek hoe nieuwsgierigheid jouw organisatie ook vooruit kan helpen. Laat je inspireren door concrete voorbeelden en inzichten uit de praktijk.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven