Bouwen aan een optimale e-commerce ervaring
Lenhard Hubscher
Country Lead Benelux & France (Riverty)
E-commerce brengt specifieke uitdagingen met zich mee. Hoe bied je klanten een gemakkelijke en veilige betaalervaring zonder concessies te doen aan de snelheid en betrouwbaarheid van het proces? Voor Wehkamp was het belangrijk om de balans te vinden tussen klantvriendelijkheid en operationele efficiëntie. Denk daarbij aan het streven naar een optimale conversie, beperken van fraude, bescherming van consumenten en ook de complexiteit van retourprocessen.
De aanpak
Om deze uitdagingen aan te pakken, werd een nauwe samenwerking opgezet tussen Wehkamp en Riverty. Hierbij stond het delen van inzichten en het continu optimaliseren van processen centraal. De implementatie van achteraf betalen via Riverty werd zo ontworpen dat het volledig aansluit op de behoeften van Wehkamp en haar klanten. Regelmatige afstemming tussen beide teams zorgde ervoor dat knelpunten snel konden worden opgelost en verbeteringen direct konden worden doorgevoerd.
Wat zijn de learnings?
- Integratie: Hoe zorgen geïntegreerde betaaloplossingen voor betere klantervaring.
- Fraude preventie: Het verhogen van de conversie, terwijl zorgen over fraude worden weggenomen.
- Efficiënte retouren: Door retourprocessen beter te stroomlijnen de klantervaring verbeteren.
Neem deel aan deze sessie en ontdek hoe jij deze inzichten kunt toepassen voor jouw succes.
E-commerce brengt specifieke uitdagingen met zich mee. Hoe bied je klanten een gemakkelijke en veilige betaalervaring zonder concessies te doen aan de snelheid en betrouwbaarheid van het proces? Voor Wehkamp was het belangrijk om de balans te vinden tussen klantvriendelijkheid en operationele efficiëntie. Denk daarbij aan het streven naar een optimale conversie, beperken van fraude, bescherming van consumenten en ook de complexiteit van retourprocessen.
De aanpak
Om deze uitdagingen aan te pakken, werd een nauwe samenwerking opgezet tussen Wehkamp en Riverty. Hierbij stond het delen van inzichten en het continu optimaliseren van processen centraal. De implementatie van achteraf betalen via Riverty werd zo ontworpen dat het volledig aansluit op de behoeften van Wehkamp en haar klanten. Regelmatige afstemming tussen beide teams zorgde ervoor dat knelpunten snel konden worden opgelost en verbeteringen direct konden worden doorgevoerd.
Wat zijn de learnings?
- Integratie: Hoe zorgen geïntegreerde betaaloplossingen voor betere klantervaring.
- Fraude preventie: Het verhogen van de conversie, terwijl zorgen over fraude worden weggenomen.
- Efficiënte retouren: Door retourprocessen beter te stroomlijnen de klantervaring verbeteren.
Neem deel aan deze sessie en ontdek hoe jij deze inzichten kunt toepassen voor jouw succes.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven