AI: van hype naar hoe
Marleen Smit
Directeur Retail (Google)
Nederland raakt achterop bij de adoptie van AI, innovatie en de ontwikkeling van vaardigheden in vergelijking met wereldleiders zoals de VS en China. Deze achterstand kan aanzienlijke economische gevolgen hebben, waarbij Nederland mogelijk substantiële groeikansen misloopt. Generatieve AI heeft de potentie om verschillende sectoren te revolutioneren, waaronder de gezondheidszorg, medicijnontwikkeling en de detailhandel. Het omarmen van AI kan leiden tot aanzienlijke economische groei voor Nederland, vergelijkbaar met het toevoegen van twee grote havens en twee grote luchthavens in een decennium.
Google zet zich in om het Nederlandse AI-ecosysteem te ondersteunen via initiatieven zoals Techleap, de AI Trainingshub en het Google.org AI Opportunity Fund. Nederland moet dringend actie ondernemen om AI te omarmen en zijn positie als technologieleider terug te winnen. Aan de hand van tastbare voorbeelden laat ik zien welke rol Retailers daarin kunnen spelen. En hoe hierbij niet alleen NL aan een inhaalslag voor AI kan beginnen maar minstens zo belangrijk Retailers hun resultaten kunnen verbeteren en zich klaar kunnen maken voor lange termijn groei.
Nederland raakt achterop bij de adoptie van AI, innovatie en de ontwikkeling van vaardigheden in vergelijking met wereldleiders zoals de VS en China. Deze achterstand kan aanzienlijke economische gevolgen hebben, waarbij Nederland mogelijk substantiële groeikansen misloopt. Generatieve AI heeft de potentie om verschillende sectoren te revolutioneren, waaronder de gezondheidszorg, medicijnontwikkeling en de detailhandel. Het omarmen van AI kan leiden tot aanzienlijke economische groei voor Nederland, vergelijkbaar met het toevoegen van twee grote havens en twee grote luchthavens in een decennium.
Google zet zich in om het Nederlandse AI-ecosysteem te ondersteunen via initiatieven zoals Techleap, de AI Trainingshub en het Google.org AI Opportunity Fund. Nederland moet dringend actie ondernemen om AI te omarmen en zijn positie als technologieleider terug te winnen. Aan de hand van tastbare voorbeelden laat ik zien welke rol Retailers daarin kunnen spelen. En hoe hierbij niet alleen NL aan een inhaalslag voor AI kan beginnen maar minstens zo belangrijk Retailers hun resultaten kunnen verbeteren en zich klaar kunnen maken voor lange termijn groei.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven