Johan Smits en Rik van den Wijngaard van exposant Yellowgrape delen hun verhaal mbt de Webwinkel Vakdagen

“Dit is de enige beurs waar bezoekers daadwerkelijk komen om te kopen” - Rik van den Wijngaard (Yellowgrape)

Beursdeelname wordt door veel e-commerce bedrijven als waardevol ervaren. In twee dagen spreken zij namelijk hun doelgroep face-to-face, zetten zij zichzelf op een effectieve manier op de kaart en – zeker niet onbelangrijk – wordt er nieuwe business gegenereerd.Dat is ook precies de reden waarom Yellowgrape nu al een aantal jaar op de Webwinkel Vakdagen staat.

Rik van den Wijngaard van Yellowgrape: “Wij hebben besloten deel te nemen omdat iedereen uit het e-commerce landschap hier samenkomt.” In deze case leggen zij uit hoe zijn bekend zijn geraakt met de Webwinkel Vakdagen, welke doelen zijn hebben en wat zij uit een beursdeelname halen.

Johan Smits & Rik van den Wijngaard van exposant Yellowgrape aan het woord

Founders Johan Smits, Managing Director en Rik van den Wijngaard, Creative Director: “Yellowgrape is een e-commerce bureau, gevestigd in het centrum van Amsterdam en wij optimaliseren traffic, data en conversie voor klanten.” Yellowgrape combineert “meesterschap met een ongekende openheid. We maken alles inzichtelijk, vooraf én tijdens de rit. Virtuoos, kraakhelder en zo benaderbaar als je plaatselijke bakker.”

“Tijdens de WWV richten wij ons op webshops op een omzet van ongeveer drie miljoen euro en bij voorkeur met internationale ambities,” aldus Smits.

“Iedereen uit het e-commerce landschap komt hier samen”

Inmiddels staat het bedrijf nu al vijf jaar op de Webwinkel Vakdagen. Smits: “Wij zijn bekend geraakt met de WWV door Copernica, omdat wij tijdens onze eerste keer bij hun op de stand hebben gestaan.” Van den Wijngaard vult aan: “Wij hebben besloten deel te nemen omdat iedereen uit het e-commerce landschap hier samenkomt. Denk aan logistiek, agencies, partners, tooling partijen. Daarnaast is dit de plek waar je prospects en klanten spreekt. Het is dus een heel belangrijk event voor ons.”

Nieuwe klanten aanhaken

Yellowgrape staat met een duidelijk doel op de WWV. Smits: “Onze doelen tijdens de WWV bestaan uit het spreken van onze huidige klanten en partners en natuurlijk prospects.” Dat ligt dus voornamelijk in het onderhouden en uitbreiden van het netwerk.

Volgens Smits faciliteert de Webwinkel Vakdagen Yellowgrape hierin. “We hebben tijdens de WWV heel veel interessante partijen leren kennen, zowel partners die we hier ontmoet hebben, als nieuwe prospects die we hier ontmoet hebben en in gesprek zijn gegaan.”

Dat is volgens Van den Wijngaard ook de reden waarom hij deelname als exposant van de WWV aanbeveelt aan andere e-commerce bedrijven. “Iedereen uit de e-commerce loopt hier rond. Je kunt goed op de hoogte raken van alles wat er speelt binnen het e-commerce landschap. Daarnaast spreek je hier iedereen, van logistieke partijen tot nieuwe marketing partners en vind je alles op het gebied van tooling. Hier loopt de top van de e-commerce. Dit is de enige beurs waar bezoekers daadwerkelijk komen om te kopen.”

Zien wat er speelt in het e-commerce landschap

Volgens Smits en Van den Wijngaard zijn er dus een aantal redenen waarom je als digital commerce bedrijf niet mag ontbreken als exposant op de WWV. Zij breiden ieder jaar hun netwerk uit en halen er nieuwe klanten uit. Toch is de favoriete feature van Van der Wijngaard “de grote diversiteit aan suppliers die hier staan. Dat zie je ook terug in stands. Daarnaast is er heel veel creativiteit. Ook kun je op de vloer ook heel goed aanvoelen wat er speelt in het e-commerce landschap. Ieder jaar voel je wel weer aan waar de trends naartoe gaan, wat er te halen is en welke vernieuwingen zichtbaar zijn. Dat zie je heel duidelijk terug op de beursvloer.”

Ben je benieuwd geworden naar de opties voor deelname op de WWV? Vraag dan direct een brochure aan!

Kunnen wij je helpen?

Kunnen wij je helpen met meer informatie of een advies op maat?

Hulp nodig?

Of neem telefonisch contact op: +31 (0)40 - 280 8409