Customer Journey

Hoe de klant uniek en op maat te bedienen?

Elke consument wil op maat worden bediend. Het is heel eenvoudig: dat is op dit moment gewoon mogelijk. Ondernemingen die weten hoe ze moeten inspelen op de customer journey van klanten, zullen dat terugzien in hun resultaten. Toch is er best een overlap te vinden in een op het oog unieke boodschap aan een klant. Het thema Customer Journey tijdens de WWV staat in het teken van het geven van tips en inzicht in de beschikbare mogelijkheden. 

Persoonlijk en relevant
Ook Schiphol heeft zich op het Thema Customer Journey geworpen. De luchthaven realiseerde zich dat een reis altijd bestaat uit een paar momenten die voor iedereen hetzelfde zijn. Aanvullend zocht Schiphol uit waaruit een lifecycle bij de luchthaven bestaat, hoe je deze inricht en belangrijker: hoe deze persoonlijk en relevant te houden is voor iedere reiziger.

Voor aankomst bestellen
Landal GreenParks geeft een kijkje in de keuken van wat customer journey voor de uitbater van vakantieparken betekent. Het aspect gemak staat daarbij met hoofdletters geschreven. Landal geeft klanten al voor aankomst de kans om boodschappen of ontbijt te bestellen, zodat deze bij aankomst aanwezig zijn. De toevoeging in de customer journey zorgde voor een flinke stijging van het gemiddelde orderbedrag.

Unieke verhalen
Storytel en Sooqr Search zijn slechts twee van de aanvullende bedrijven die en presentatie geven in de customer journey mogelijkheden, waaronder geoptimaliseerde site search. Eigenlijk heeft elke organisatie en uniek verhaal te vertellen. Het loont absoluut de moeite om een duik te nemen in de diverse presentaties. 

Bekijk de presentaties over dit thema