Cross Border

Kansen te over in een grote Europese e-commerce markt

‘De wereld ligt aan je voeten’. Het is een door succesvolle ondernemers veel gehoorde uitspraak met een kern van waarheid. Maar wie echt de wereld wil veroveren, zal ook online zijn cross border zaakjes op orde moeten hebben. Dat is eenvoudiger dan vijf jaar geleden. Toch trekt het Thema Cross Border nog veel interesse van ondernemers. Diverse presentaties geven inzicht in de kansen en valkuilen van het grensoverschrijdend zakendoen. 

Vertrouwen vergroten
Het vertrouwen van consumenten in bedrijven uit eigen land is groter dan dat in buitenlandse ondernemingen. Toenemende concurrentie en een gebrek aan vertrouwen hebben absoluut effect op koopbeslissingen. Het is één van de redenen waarom Trustpilot zo’n succesverhaal is geworden. ‘Social proof’, dat is gebaseerd op ervaringen van andere consumenten, moet het vertrouwen stimuleren tijdens het online shoppen. 

Grote buurlanden
Nederlandse webwinkels hebben het voordeel van een paar grote landen om de hoek, waaronder Duitsland. Met meer dan tachtig miljoen inwoners is dat een grote markt. Elk land vereist een specifieke aanpak voor wie cross border succes wil boeken. Dexport laat in een presentatie zien welke tips het heeft voor snelgroeiende bedrijven en sterke merken die willen kiezen voor een effectieve Duitse webshop- en Amazon-strategie en uitvoering. 

Taal en logistiek
Aanvullend zijn er binnen het Thema Cross Border presentaties van ondernemers die kunnen ondersteunen bij tekstuele vraagstukken tijdens het bedienen van meerdere landen en bedrijven die het klappen van de zweep kennen waar het aankomt op multiwarehousing oplossingen. Iets wat niet zo gek is voor bedrijven die snel consumenten in verschillende afzetgebieden willen bedienen. Cross border, het is soms een uitdaging. Toch geldt dat wie de juiste aanpak kiest én slim enkele WWV presentaties bezoekt, een wereld vol kansen open komt te liggen. 

Bekijk de presentaties over dit thema