Content & Branding

Slim en effectief info delen als basis voor succes

Informatie is de sleutel tot succes. Het resultaat is dat websites en webshops content in de laatste paar jaar een stuk serieuzer zijn gaan nemen. Het is niet alleen Google die daar de motor van is, maar content speelt ook een sleutelrol in het binden van klanten. Daarnaast is het neerzetten van een merk, de branding, een klus op zich. Het is niet eenvoudig hierin succesvol te zijn, maar wie erin slaagt is spekkoper. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vinden er diverse presentaties plaats die dieper ingaan op dit thema.

Met content mensen binden
Eén van de ondernemingen die tijdens de Webwinkel Vakdagen onder de vlag van content en branding presenteert is Voetbal International. Het mediabedrijf laat zien waarom content er centraal staat bij het aan zich binden van steeds meer mensen. Voetbal International zet content in ten behoeve van consumptie, retentie en conversie, een proces dat door ondersteuning krijgt van continu geoptimaliseerde data. 

Delen van content
Als content en branding voor één bedrijf de kurk is waar de onderneming op drijft, dan is het RUMAG wel. Vanuit het niets veroverde het vanaf 2014 Nederland. Met prikkelende content wist het bekende en onbekende mensen aan te zetten tot het delen van teksten, filmpjes, blogs, etc. Inmiddels is het ‘merk’ niet meer weg te denken. Herkenbaarheid en deelbaarheid effenden het pad naar succes.

Fans zorgen voor branding
Ook bij The Avocado Show lag content – specifiek nieuws – aan de basis van het succes. Meer dan 150.000 fans online zorgden voor een ongekende branding van het nog piepjonge bedrijf. Het resultaat is dat de onderneming op basis van data een gekte wist te veroorzaken die voor Nederland ongekend was. 

Voor iedereen een presentatie
Het thema Content en Branding lijkt actueler dan ooit. De hoeveelheid presentaties is groot. De WWV heeft voor vrijwel elke doelgroep een interessante spreker gevonden. Het is dus mogelijk om direct de diepte in te gaan. Kiezen voor de basics kan uiteraard ook, want wie weet op dit moment de verschillende aspecten van content marketing haarfijn te onderscheiden?
 

Bekijk de presentaties over dit thema