Payment

Consumenten gemak bieden met uiteenlopende betaalwijzen

Zoeken, vergelijken, selecteren en … betalen. Die betaling mag vervolgens niet als een drempel voelen. Toch gebeurt dat nog regelmatig wel. Een klant moet via elk gewend device kunnen betalen, direct bij een bestelling én achteraf. Tijdens het thema Payment komen de ins en outs, maar ook de belangrijkste ontwikkelingen aan bod bij het online betalen van producten of diensten.

Betaalgemak
Elke zichzelf respecterende op internet verkopende partij, zoals een retailer, laat consumenten online betalen. Zowel op een desktop als op een mobiele telefoon. Gemak staat daarbij voorop, maar er is meer. Webwinkels gaan erg ver in het eenvoudig maken van een betaling, voor alle doelgroepen. Zo laten Capayable en BZTRS Agency zien hoe ze online betalen tegen nul procent rente in drie termijnen mogelijk hebben gemaakt. De betaalmethode verhoogt niet alleen de conversieratio, maar laat volgens de initiatiefnemers ook het aantal retouren dalen en het gemiddelde aankoopbedrag toenemen. 

Mogelijkheden mobiel betalen
Allerlei ondernemers hebben hun blik gericht op het ontwikkelen van mobiele betaalwijzen of hebben deze al ontwikkeld. Dit geldt voor smartphoneleveranciers, maar ook voor bedrijven als Payconiq en Buckaroo. In een presentatie leggen deze ondernemers samen met Jeans Centre en Van den Assem uit welke mogelijkheden mobiel betalen kan bieden. 

Veiligheid en privacy
Van alle online transacties plaatst de Nederlander er zo’n 37 procent met zijn mobiele telefoon (data uit 2017). Een belangrijke reden om te kiezen voor betalen vanachter de desktop zijn de aspecten veiligheid en privacy. Echt bepalend is voor de hoeveelheid mobiele transacties is vooral de geschiktheid van websites voor mobiel gebruik. De conversieratio’s zijn op mobiele browsers drie keer zo laag als op desktopbrowsers. Gelukkig neemt het gemak van mobiel betalen snel toe. 

Profiteren van voorbeelden
Een van de manieren om de betaaldrempel te verlagen is het aanbieden van betalen achteraf. MultiSafepay laat zien op welke manier Pay-after oplossingen kunnen bijdragen aan online sales. De payment-mogelijkheden zijn enorm, maar welke moet je als webwinkel kiezen? Op de WWV komen de meeste vormen aan bod tijdens de diverse presentaties. Het is een ideale gelegenheid om kennis op te doen die de omzet van de webshop kan vergroten.

Bekijk de presentaties over dit thema