Conversie

Tips en tools voor verhogen conversieratio

Het trekken van veel bezoekers naar een website of webshop is één aspect van online zakendoen. Deze bezoekers iets laten kopen of een dienst laten afnemen is een minstens even belangrijk aspect. In de huidige online wereld is de conversieratio van veel ondernemingen nog té laag. Een groot voordeel van de Webwinkel Vakdagen is dat het thema Conversie overloopt van de goede voorbeelden van hoe het wel moet. 

Versnipperde data
Organisaties zitten op een enorme berg aan data, de grote truc is om die gegevens zo te gebruiken dat de conversiegraad stijgt. Bilderberg laat tijdens de WWV zien hoe de hotelketen data, storytelling en service inzet om gasten zo goed mogelijk te bedienen. De versnipperde data is ingezet om een 360 graden klantprofiel samen te stellen. Vervolgens rolde Bilderberg diverse campagnes uit die voor een groei in de conversie zorgde van maar liefst 300 procent. 

Conversie op smartphone
Vrijwel iedereen heeft continu een mobiele telefoon in zijn of haar hand. Het slimme apparaat is veelzijdig en kan veel, maar uit onderzoek blijkt ook dat een groot aantal ondernemers er nog niet in slaagt om de conversie op een smartphone op orde te hebben. ISM eCompany geeft een inkijkje in datagedreven conversieoptimalisatie. Een nieuw model moet bijdragen aan een conversie inhaalslag van mobiele websites ten opzichte van desktopvarianten. 

Marketingkanalen
Marketinguitingen kunnen een belangrijk middel zijn bij het verhogen van de conversie op websites. Voordeelvanger.nl laat zien hoe het maximaal resultaat haalt uit de beschikbare marketingkanalen. Dit doet het onder andere door real-time toepassen van persuasion op de koopjesjagers. 
E-mailmarketing is één van de beschikbare marketingtools. Babboe laat zien hoe het data uit diverse kanalen combineerde en zo de conversie uit e-mailmarketing wist te verhogen. 

Kansen te over
De keuze is reuze voor wie de conversiegraad van zijn of haar website wil verhogen. De grote vraag is welke opties aansluiten bij de bedrijfsmogelijkheden. Gelukkig biedt het thema Conversie altijd antwoord, in de vorm van een van de vele presentaties. Inspiratie volop en zakelijke kansen te over voor wie effectief aan de slag gaat! 
 

Bekijk de presentaties over dit thema