Customer Experience

De juiste snaar raken

Customer experience is één van de toverwoorden van online verkoop, daarover is iedereen het wel eens. Maar hoe bereik je klanten effectief en hoe hou je ze tevreden? De diversiteit die soms nodig is om klanten goed te bedienen is enorm. De reeks presentaties binnen het thema Customer Experience is even divers. Van bedrijven die volledig online actief zijn tot organisaties in de zorgsector die voor een omslag staan. 

Overstap naar online
Waar de ene onderneming niet beter weet dan dat online actief zijn de kern is van zakendoen, zoals bij Vente Exclusive, staan veel apotheken voor de uitdaging om over te stappen op online healthcare platformen. Er is een hele reeks bedrijven die inspeelt op deze markt, waaronder Bluebird Day. Patiënten kunnen met het platform advies inwinnen, de gewenste medicijnen vinden en online een doktersconsult afronden. 

Conversieratio
Snelheid, services op maat en slim inspelen op voorkeuren van klanten. Het is een kleine greep uit de mogelijkheden die de customer experience kunnen verbeteren. Een hoge Net Promoter Score (NPS)-score is goud waard en veel bedrijven sturen hierop. Maar wat als klanten aangeven dat het wel een tandje minder snel mag? Het overkwam Dille & Kamille, een retailer waarbij klanten juist graag een fysieke winkel bezoeken. De keten zet actief in op Instagram en de online publicatie van recepten en een magazine. Door KPI’s bij te houden en engagement in kaart te brengen, houdt de onderneming mede real-time grip op de conversieratio. 

Mis niets over customer experience
Een goede customer experience is hot en daarnaast ook gewoon keihard nodig. Wil je alles te weten komen over de mogelijkheden die customer experience biedt? Meer inzicht krijgen in hoe andere organisaties hiermee omgaan, of simpelweg de juiste snaar raken bij jouw klanten?  Mis dan het thema op de Webwinkel Vakdagen 2019 niet! 

Bekijk de presentaties over dit thema