B2B E-commerce

Alle tools en data zijn voorhanden voor het behalen van succes

B2B webwinkelen maakt een inhaalslag ten opzichte van B2C-shoppen. Online zakendoen is dankzij diverse platformen ook tussen ondernemingen eenvoudiger geworden. De differentiatie in serviceniveaus en prijzen naar verschillende klanten is eveneens eenvoudiger te organiseren. Binnen het Thema B2B ligt de nadruk op het gebruik van tools en data om succesvol klanten te bedienen. De voorbeelden in de presentaties zijn zeer aansprekend!

Vertrouwen
Er zijn legio manieren om zakelijke klanten online te bedienen. Toch speelt ook hierbij, evenals bij B2C-zakendoen, vertrouwen een grote rol. Thuiswinkel.org lanceerde daarom het keurmerk Thuiswinkel Zakelijk en in een presentatie gaat de organisatie in op de meest recente onderwerpen die spelen in de zakelijke markt. 

Strategisch e-commerce inzetten
Hoe bedien je de B2B-markt als je als organisatie bestaat uit tien verschillende bedrijven die ruim 100.000 artikelen leveren? De Eight Lakes Group zet e-commerce strategisch in voor het distributiekanaal en als leadgenerator. De onderneming gebruikt één platform voor alle bedrijven. In een presentatie gaat de onderneming in op de valkuilen en successen. 

Inspirerende verhalen
De B2B-klantdata waarover veel ondernemers al beschikken kan een goudmijn zijn, bijvoorbeeld voor het opzetten van een succesvolle e-commerce strategie. Tijdens de Webwinkel Vakdagen laten diverse bedrijven in een presentatie zien welke stappen ze hebben gezet. Het zijn alle inspirerende verhalen die kunnen leiden tot nieuwe zakelijke kansen.

Bekijk de presentaties over dit thema