Wijnand Jongen

CEO Thuiswinkel.org

Wijnand Jongen
Over Wijnand Jongen

Wijnand Jongen (1959) is oprichter en sinds de oprichting in 2000 CEO van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor (web)winkels in Nederland. Thuiswinkel.org telt inmiddels zo’n 2200 leden, die herkenbaar zijn aan het Thuiswinkel Waarborg.

Wijnand is co-founder van Ecommerce Europe, de Europese belangenvereniging van meer dan 25.000 (web)winkels. Hij is lid van het bestuur sinds de oprichting in 2012 en Chairman van de Executive Committee van Ecommerce Europe.

Wijnand is een van ’s werelds leidende auteurs, sprekers op het gebied van retail en e-commerce. Hij is schrijver van het boek ‘Het Einde van Online Winkelen’ gepubliceerd in Nederland (2016) en België (2017). De Engelse editie van het boek werd gelanceerd op Shoptalk  (2017). De Chinese editie van het boek en andere vertalingen staan op stapel voor 2018.

Het boek is door een vakjury gekozen in de top 3 van beste marketingboeken van 2017. In 2016 werd het boek genomineerd als Managementboek van het jaar.

In 2006 werd Wijnand gekozen tot DM-man (Direct Marketing) van het Jaar.

In 2014 nam Wijnand de Mans le Jeune Award in ontvangst voor de ‘beste branchevereniging van Nederland’.

Ga naar LinkedIn.