Zo verkoopt Staatsloterij 50% meer abonnementen door conversie optimalisatie

WOE 16:15 - 16:45

Lezingenzaal 7

ISM eCompany

Het Staatslot, wie kent het niet?

In 1726 werd Staatsloterij opgericht. Daarmee is Staatsloterij de oudste loterij van Nederland. De wereld is sinds die tijd enorm veranderd en Staatsloterij dus ook. Het online kanaal heeft ook hier de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen.

De uitdaging voor het online team van Staatsloterij was om naast de losse lotenverkoop ook de abonnementspropositie online beter onder de aandacht te brengen. Maarten en Jack geven je een kijkje in de keuken bij Staatsloterij en het proces en de experimenten die hebben geleid tot een stijging van 50% in verkochte abonnementen. Dat ging zeker niet zonder tegenslagen en zij zullen praktische tips delen over hoe je een grote organisatie meekrijgt in een datagedreven proces van optimaliseren en valideren.

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.