Winstgevende SEO en een groter marktaandeel pakken, zonder verhoging van budget of uren? Zo doe je dat!

WOE 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 2

Happy Horizon - your Creative Digital Agency


Nederlanders zijn koopjesjagers. Zo ook Nederlandse mannen in de leeftijd van 25 tot 75 jaar. En dat zie je terug in hun zoekgedrag in onder andere Google. Maar hoe zorg je voor winstgevende SEO-campagnes en een groter marktaandeel in een extreem concurrerende markt?

Bos Men Shop is actief in zo’n markt. Met een webshop voor herenmode concurreren ze volop in de zoekmachines; onder andere met shops van de merken zelf.

Het speelveld van e-tailers is dan ook zeer dynamisch. Ze zetten kortingsacties direct in als de markt of concurrentie erom vraagt. Hoe maak je je SEO-campagnes dan tóch winstgevender en vergroot je je marktaandeel, zonder daarvoor het budget of uren te verhogen?

Happy Horizon ging met deze uitdaging aan de slag voor Bos Men Shop. Tijdens deze lezing vertellen Eric Ruiter (Marketing / Content Manager van Bos Men Shop) en Thom van de Donk (Teamlead SEO bij Happy Horizon) hun verhaal over verbeteringen in on- en off-page content en slimme automatisering. Aan bod komen:
- stijging in CTR en Conversieratio door dynamische elementen voor actuele data in de Google SERP’s, websites van derden en de eigen website
- automatisering van creatie van unieke content

Genoeg inspiratie en tips en tricks om je eigen SEO-strategie weer eens onder de loep te nemen!