Waar liggen de kansen voor een B2B met online innovaties? – Een praktische gids om als bedrijf te groeien d.m.v. E-commerce

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 1

“The main task of a sales rep is not receiving orders anymore. The main task is to bind our customers using the Würth Online-Shop.” Reinhold Würth, oprichter van WURTH, zag het al vroeg heel scherp. In 2008 startten zij met een online webshop, voor een B2B destijds uniek. Inmiddels is de webshop, in combinatie met een breed programma aan online managementtools, diverse devices en apps, niet meer weg te denken binnen de dienstverlening voor haar klanten. Online heeft een inmiddels een groot en snelgroeiend aandeel in de omzet en het resultaat. Als je je daarbij realiseert dat Würth een traditionele handelsonderneming is die al bijna 70 jaar bestaat, wereldwijd 32.000 buitendienstmedewerkers kent en meer dan 125.000 producten verkoopt, dan ontstaat er een hele interessant perspectief rondom de digitale transformatie van een klassiek maar zeer innovatieve internationale B2B-organisatie. En natuurlijk worden alle beslissingen nog steeds vanuit klantperspectief onderbouwd. Geïnteresseerd hoe Würth dat doet en welke lessen zij daaruit hebben geleerd? Hoe krijg jij jouw salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je dan op letten tijdens deze transitie?

  • Thema
    B2B E-commerce

    De relatie tussen de B2B verkoper en zijn klant is gebaseerd op veelvuldig en intensief contact tussen beide partijen. B2B klanten zijn bedrijven die beslissingen maken op rationele gronden. Daarom is het van belang dat de transacties efficiënt en frictieloos verlopen.