Omni-channel klant identificatie is a must for all merchants

WOE 14:00 - 14:30

Dit is een presentatie van 2017

In deze presentatie wordt de omni-channel klant identificatie context geschetst, kijken we naar klantentrends op het vlak van ‘omni-channel customer journeys’ en behandelen we manieren waarop een retailer aansluiting kan vinden bij deze ontwikkelingen.

De waarde van klantherkenning (identificatie) is niets nieuws en heeft alles te maken met klantbinding maar ook met klantverwachting. Juist de kleine retailer is hier traditioneel sterk in en kent de waarde van klantherkenning – of het nu gaat om het kennen van de voorkeuren van mevrouw Jansen of het nieuwe huis dat de familie Harms heeft laten bouwen, herkenning is de sleutel tot het opbouwen van een persoonlijke en vertrouwde klantrelatie en de mogelijkheid tot een aanbod op maat.

Vandaag de dag geldt hetzelfde principe nog steeds, maar doen klanten hun aankopen ‘omni-channel’, waarbij ze hun mobiele telefoon, het internet en de fysieke winkel naast elkaar gebruiken. Het identificeren van klanten blijft daarbij belangrijk, maar wordt vele malen complexer. Hoe krijgt de retailer een klant in zijn winkel die zich online oriënteert, hoe herkent hij die klant om hem direct te leiden naar hetgeen hij online zocht en hoe stuur je een aanbieding op maat naar een klant die via zijn telefoon op zoek is? Welke technische oplossingen zijn hiervoor beschikbaar en staan wet en regelgeving – net als een behoefte aan privacy – dit proces niet in de weg?

De presentaties van ShoppingTomorrow worden op deze website gedeeld.