Neuromarketing: de ultieme vergelijking tussen Bol.com en Coolblue.

WOE 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 2

Evoworks B.V.

In deze sessie gaan we in op hoe neuromarketing onderzoek kan worden toegepast op webshops. Dit doen we in samenwerking met informatietechnologiebedrijf Noldus, specialisten in behavioral research en human behavior. We laten zien welke theorie├źn en systemen er in omloop zijn en zoomen in op de onderzoeksopzet en -resultaten van een echt neurowetenschappelijk onderzoek. Tevens bespreken we welke onderzoeksmethoden op het gebied van neuromarketing toegankelijker zijn dan je denkt. Je verlaat deze sessie met een bulk aan inspiratie en concrete informatie waarmee je zelf aan de slag kan gaan met neuromarketing en UX onderzoek.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Evoworks B.V.

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.