'Laten we het testen': De grootste misvattingen bij A/B testen en hoe het dan wel moet

WOE 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 2

Evoworks B.V.

'Laten we het testen' - Het favoriete credo van veel managers. 'Even testen' klinkt makkelijk, maar is het vaak niet. Vaak lopen online marketeers die met CRO bezig zijn al gauw vast op vraagstukken als: het komen tot een goede hypothese, het bepalen van de juiste steekproefgrootte, het opzetten van een test, en last but not least; het interpreteren van de testresultaten.

Vooral dat laatste kan een goede test alsnog compleet onderuithalen. Want wellicht heb je onbewust te maken met een onevenredige verdeling van je control en challenger testgroepen. En is een test met minder dan 95% significantie bij voorbaat een mislukking?

In deze korte sessie neemt Bas je mee in de grootste misvattingen rondom A/B testen en hoe je testen op de juiste manier kunt interpreteren.

 

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 26 & 27 januari 2022 in Jaarbeurs Utrecht.