Hoe realiseer je een hoger conversiepercentage op mobiel dan op desktop?

DON 12:00 - 12:30

Dit is een presentatie van 2018

Is jouw conversiepercentage op mobiel zo laag in vergelijking met desktop? Dan laat je veel kansen liggen, want iedere mobiele webshop zit vol learnings en veel kansen voor conversieverhoging. Maar hoe pak je mobiele optimalisatie aan? Jurjen Jongejan leidt je door een aantal mobiele praktijkcases van datagedreven (online) retailers. Verder deelt Jurjen praktische tips over prioritering en het inrichten van een testing- en personalisatieproces op mobiel. Na deze sessie zit je gegarandeerd vol inspiratie en begrijp je dat mobiel geen oriƫntatie device is. En je begrijpt dat je onnodig veel omzet op mobiel laat liggen.

  • Thema
    Analytics

    Data vergaren, meten en analyseren zijn drie handelingen die samen inzicht geven in het zoek-, koop- en retourgedrag van jouw klanten. Data-analyse is daarom een handeling die zeker belangrijk is voor een ondernemer in de e-commerce. De analyse van beschikbare data kan ook geautomatiseerd worden. De webwinkeleigenaar die tot ver achter de komma wil weten wat er speelt, heeft hier veel baat bij en daarvoor zijn alle presentaties over analytics onmisbaar. In deze sessies wordt inzicht gegeven in wat er komt kijken bij de analyse van data voor de e-commerce sector.