Hoe Intergamma bouwt op data voor haar klanten

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 1

Data zijn belangrijke bouwstenen voor Intergamma. De organisatie achter doe-het-zelf-ketens GAMMA en Karwei heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de kwantiteit én de kwaliteit van productgegevens. Niet alleen, maar in een datapool van GS1 waar ook andere dhz- en tuinretailers uit putten. Met behulp van die data helpt Intergamma klanten bijvoorbeeld om online makkelijk te navigeren naar een variant van een product. Dat heeft maar liefs tot 4,6% meer transacties geleid. Manager Datamanagement Ingmar Hensbergen vertelt over het cruciale belang van data en de voordelen van een uniforme taal. Hij legt uit hoe Intergamma de uitwisseling van artikeldata met leveranciers heeft ingericht én welke garen de onderneming daarbij spint. Tevens blikt hij vooruit op hoe Intergamma haar klanten verder gaat helpen om van hun huis en tuin een echt thuis te maken.

 

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 26 & 27 januari 2022 in Jaarbeurs Utrecht.