Hoe implementeert u een succesvolle B2B e-commerce strategie?

DON 13:15 - 13:45

Dit is een presentatie van 2018

Digitalisering in een ogenschijnlijk traditionele branche: glastuinbouwtoeleverancier Royal Brinkman bewijst dat het mogelijk is. Zeven jaar geleden opende het bedrijf als één van de eerste in deze branche een webshop. Inmiddels is e-commerce voor Royal Brinkman een belangrijke USP en is de e-commerce strategie verankerd in de organisatie.

In deze sessie vertellen e-commerce manager Rob Helderman en e-marketeer Tim Treurniet hoe zij deze strategie hebben uitgerold binnen een traditioneel, 137-jarig bedrijf, tegen welke uitdagingen zij aan zijn gelopen en hoe zij erin zijn geslaagd om succesvol te digitaliseren in een traditionele branche. 
 

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Sana Commerce.

  • Thema
    B2B E-commerce

    B2B webwinkelen maakt een inhaalslag ten opzichte van B2C-shoppen. Online zakendoen is dankzij diverse platformen ook tussen ondernemingen eenvoudiger geworden. De differentiatie in serviceniveaus en prijzen naar verschillende klanten is eveneens eenvoudiger te organiseren. Binnen het Thema B2B ligt de nadruk op het gebruik van tools en data om succesvol klanten te bedienen. De voorbeelden in de presentaties zijn zeer aansprekend!