Hoe een retailer groeit van verkoop van producten naar een volwaardig mediakanaal

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 2

Het vak van de marketeer is complex en uitdagend. Het bereiken van de consument is in het huidige complexe medialandschap lastig. De always on consument zet zijn adblocker aan, betaalt voor reclameloze diensten en lijkt niet meer merktrouw. Hoe zorgt een marketeer nog voor een relevante boodschap op het relevante moment? En misschien nog wel het belangrijkste punt: hoe meet hij/zij de effectiviteit van een campagne door?

Retailers bewegen zich in de richting van publishers. Tijdens deze sessie nemen we je mee in de ontwikkelingen die we in de markt zien en zetten we die af tegen de uitdagingen van de mediabureaus en media managers. Aan de hand van concrete cases van Albert Heijn Media Services illustreren we de kracht van media strategie en koopgedrag data.

  • Thema
    Data driven insight & personalization

    Data driven marketing is een strategie waarin data van bestaande en potentiële klanten wordt gebruikt. Dankzij deze data is het beter mogelijk om relevante content aan de ontvanger te tonen.