Habufa – Hoe checkout en delivery de afstand tot de consument verkleinen.

DON 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 10

nShift

De afstand tot de consument verkleinen. Dat was de belangrijkste doelstelling van Habufa, het bedrijf dat de vier meubelmerken Henders & Hazel, Xooon, Happy@Home en COCO maison onder zich heeft.

Niet geheel onverwacht is e-commerce in de meubel en woonaccessoires branche ook booming. Met haar vernieuwde webshops heeft Habufa de customer journey geoptimaliseerd. Echter misten zij de optimale beleving nog in de checkout.

Want een grote diversiteit aan producten, brengt ook een diversiteit aan klantwensen met zich mee. Thuisbezorging, op wellicht een specifieke datum, of met een specifieke vervoerder. Bezorging op een alternatief adres, bij een pick up point in de buurt van huis, werk of supermarkt. Of de order zelf ophalen in een van de eigen winkels van Habufa’s merken.

Het gedrag en de wensen van de consument rondom het verzendproces van een kussentje verschilt significant van dat van een kast of verlichting. Een van de grootste uitdagingen voor de meubelbranche is bijvoorbeeld tijdvak planning, leveren op basis van capaciteit, montage, meerdere bezorgers, bezorgen op etages, afmetingen en gewicht van de producten, en ga zo maar door.

Om de customer experience volledig te kunnen perfectioneren en de klant aan het roer te zetten, koos Habufa voor de checkout en delivery management oplossingen van nShift.

In kleine, goed doordachte stappen verrijken zij nu de klantreis. Tot uiteindelijk een perfecte flow, voor alle type producten en klanten uit alle landen, van webshop order tot bezorging en retour.