Geen voorraad, geen deal! Hoe haal je meer rendement uit voorraad?

DON 15:30 - 16:00

Dit is een presentatie van 2018

Binnen Ecommerce gaan voorraadbeschikbaarheid en omzet vaak hand in hand. Wanneer een generiek artikel niet op voorraad is, dan zit de klant binnen een paar muisklikken bij de concurrent en heb je een “lost sale”.

Bij groeiende long tail assortimenten wordt de voorraadaansturing complex en duur. In deze presentatie wordt ingegaan hoe je meer rendement uit het beschikbare kapitaal kunt halen.

  • Hoe houd je grip op het assortiment?
  • Wat is de rol van forecasting?
  • Wat is de juiste voorraad- en inkoopstrategie en hoe vertaal je dit naar de dagelijkse voorraadaansturing?
  • Hoe ga je om met product life cycle management?
  • Hoe bepaal je wat wel / niet zelf op voorraad te leggen?
  • Hoe kun je 100.000 + artikelen nog handmatig aansturen?

Bovenstaande zaken zullen worden ondersteund met een aantal aansprekende praktijk cases.

De spreker/organisatie heeft de presentatie (nog) niet gedeeld.

  • Thema
    Logistiek

    Logistiek is vaak een onderschatte factor, maar blijkt vandaag de dag eens te meer de sleutel tot succes voor webwinkels. Wie immers zijn logistieke traject op orde heeft, kan klanten snel en met zekerheid bedienen. Of het nu onderdelenlogistiek, aan-huis-leveringen of voorraadoptimalisatie betreft, een klant wil weten waar hij of zij aan toe is. Het Thema Logistiek is breed, maar daardoor voor velen ook extra interessant. Misschien niet eens zozeer om de webwinkellogistiek zelf te verzorgen, maar minstens om te weten welke smaken er zijn in het effectief bedienen van klanten.