Geen voorraad, geen deal! Hoe haal je meer rendement uit voorraad?

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 2

Binnen Ecommerce gaan voorraadbeschikbaarheid en omzet vaak hand in hand. Wanneer een generiek artikel niet op voorraad is, dan zit de klant binnen een paar muisklikken bij de concurrent en heb je een “lost sale”.

Bij groeiende long tail assortimenten wordt de voorraadaansturing complex en duur. In deze presentatie wordt ingegaan hoe je meer rendement uit het beschikbare kapitaal kunt halen.

  • Hoe houd je grip op het assortiment?
  • Wat is de rol van forecasting?
  • Wat is de juiste voorraad- en inkoopstrategie en hoe vertaal je dit naar de dagelijkse voorraadaansturing?
  • Hoe ga je om met product life cycle management?
  • Hoe bepaal je wat wel / niet zelf op voorraad te leggen?
  • Hoe kun je 100.000 + artikelen nog handmatig aansturen?

Bovenstaande zaken zullen worden ondersteund met een aantal aansprekende praktijk cases.

De spreker/organisatie heeft de presentatie (nog) niet gedeeld.

  • Thema
    B2B E-commerce

    Welke kansen liggen er voor bedrijven die actief zijn in de B2B E-commerce-sector? Meer dan voldoende, met dank aan de technologische vooruitgang. De mogelijkheden om slimmer en effectiever zaken te doen nemen toe door de opkomst van onder andere platformen waarop data eenvoudiger dan voorheen is uit te wisselen.