Digitale brancheleider door geïntegreerde e-commerce

WOE 14:00 - 14:30

Dit is een presentatie van 2018

Coulisse is een internationale leverancier van raambekleding op maat en raambekleding voor de doe-het-zelfmarkt. Een traditionele markt waar e-commerce zeker nog niet de standaard is. Daarom wist Coulisse dat er een enorme switch in het gedrag van klanten en werknemers nodig zou zijn voor succesvolle digitale transformatie.

Uiteindelijk wist het bedrijf op succesvolle wijze een online B2B verkoopkanaal te implementeren. Met als doel: 80% van hun klanten online te laten bestellen. In deze sessie zal Marc van Coulisse hier dieper op ingaan, en aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe e-commerce geholpen heeft bij internationalisatie en de optimalisatie van de klantbeleving.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Sana Commerce.

  • Thema
    B2B E-commerce

    B2B webwinkelen maakt een inhaalslag ten opzichte van B2C-shoppen. Online zakendoen is dankzij diverse platformen ook tussen ondernemingen eenvoudiger geworden. De differentiatie in serviceniveaus en prijzen naar verschillende klanten is eveneens eenvoudiger te organiseren. Binnen het Thema B2B ligt de nadruk op het gebruik van tools en data om succesvol klanten te bedienen. De voorbeelden in de presentaties zijn zeer aansprekend!